امتیاز
5 / 4.8
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ما زن‌ ها

کتاب ما زن‌ها نوشته خانم نسیم براتی کاری از انتشارات معمری است. نویسنده ﻗﺼﺪ دارد ﺑﺎ ﮐﺘﺎب ما زن‌ها ﺑـﻪ ﺧﻮدﻣﺎن ﻧﺴـﻞ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﺑـﻪ زﺑﺎن ﺧﻮدﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎدآوری کند ﭼﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ و ﭼﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ.

از اوﻧﺠﺎﯾﯽ ﺷﺮوع ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ از دﯾﺮﺑﺎز ﻣﺎ ﻧﻮع ﻣﻮﻧﺚ ﭼﻪ وﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﺠﺮد ﺑﻮدﯾﻢ و ﻫﺴﺘﯿﻢ و ﭼﻪ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ازدواج و ﺗﺄﻫﻞ ﭘﯿﺪا ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ. ﻫﻤﭽﻨﺎن ﺑﻪ ﻃﻮر ﻏﺮﯾﺰی و ﺑﻪ ﻃﻮر ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ و ﻣﺤﯿﻄﯽ ﯾﮑﺴﺮی رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ در ﮐﻞ ﺟﻬﺎن دارﯾﻢ.

چه خوب بود که مردان سرزمینم مردانگی را به همت خود به وفاداری خود و مهر خود به همسر می‌دیدند. مرد صورت‌گر زن است هر آنچه بخواهد، هرآنچه آرزو کند می‌تواند با لمس دستان خود بر گِل وجود مهربانوی خود بسازد. کاش روزگاران بفهمند که اساس اصلاح یک جامعه بسته به رفتار با عزت و شرافت با بانوان و دوشیزگان آن دیار است.

گزیده کتاب ما زن‌ ها

اﮔﺮ ﮐﺘﺎبﻫﺎی  ﺗـﺎرﯾﺨﯽ را ﺧﻮاﻧـﺪه ﺑﺎﺷـﯿﺪ و ﺳﻨﮓ ﻧﺒﺸﺘﻪﻫـﺎی ﺗـﺎرﯾﺨﯽ را دﯾـﺪه ﺑﺎﺷـﯿﺪ از ﻣﺎ زنﻫﺎ ﺑﻪ ﻋنوان ﻋضو ﻣـﺆﺛﺮ و ﻓﻌﺎل در ﺑﺮخی اﻋﺼﺎر ﯾﺎد ﻣﯽﺷﻮد، در اﮐﺜﺮ دﻧﯿﺎ ﻣﺨﺼﻮﺻﺎً اﯾﺮان، ﻣﺼﺮ، ﭼﯿﻦ و.... ﻣﻨﻈﻮرم در اﮐﺜﺮ ﻧﻘـﺎط دﻧﯿﺎ و ﺣﺘﯽ درکشورﻫﺎی ﻋﺮﺑﯽ در زﻣﺎنﻫﺎی ﻗﺪﯾﻢ ﺧﺎﻧﻢﻫﺎ ﻧﻘﺶ اﺳﺎﺳﯽ داﺷﺘﻨﺪ ﻣﺜﻞ: ﺣﻀﺮت ﺧﺪﯾﺠﻪ، ﻓﺎﻃﻤﻪ(س) در ﻋﺮﺑﺴﺘﺎن، ﺑﺎﻧﻮ ﭘﺮﯾﻦ و ﺷﺎﻫﺪﺧﺖ آﺗﻮﺳﺎ رﻫﺒﺮی و  ﻣﺸﺎوره در زﻣﺎن ﺧﻮﯾﺶ و دﯾﮕﺮ ﭘﺎدﺷﺎﻫﺎن و زﻧﺎن اﯾﺮاﻧﯽ در اﯾﺮان، ﻣﻠﮑﻪ کلئوﭘﺎﺗﺮا در ﻣﺼﺮ، وظایف ﻣﻬﻤﯽ را ﺑﻪ ﻋﻬﺪه داﺷﺘﻪاﻧﺪ. 

در ﮐﺘﺎبﻫﺎی زﯾﺎدی اﻋﻢ از ﺗﺎرﯾﺨﯽ، رواﻧﺸﻨﺎﺳﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺧﻮاﻧﺪه‌ام: زن ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺨﺶ ﻣﺆﺛﺮی از ﻧﻘﺶ ﺑﺎزی زﻧﺪﮔﯽ ﺑﻮده اﺳﺖ

ﻪﻃﻮر ﮐﻠﯽ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻢ در اﻋﺼﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ در دﻧﯿﺎ ﻃﻮری ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺷﺪه ﮐﻪ از ﯾﮏ آﻗﺎ ﻣﺤﺪودﺗﺮ زﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﺪ رﻓﺘﺎری درون ﮔﺮاﺗﺮ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

 ﺧﻨﺪﯾﺪن ﺑﻠﻨﺪ ﺑﻠﻨﺪ 
ﺗﺎ روی ﭼﻤﻦ ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ دراز ﮐﺸﯿﺪن، 

تنهاﯾﯽ ﺑﻪ ﺳﻔﺮﻫﺎی زﻧﺎﻧﻪ رﻓﺘﻦ،  
ﺗﺎ آﺧﺮ ﺷﺐ ﺑﯿﺮون ﻣﺎﻧﺪن و ﮔﺸﺘﻦ 

درﺳﺖ اﯾﻦ اﺳﺖ که ما ﺧﺎﻧﻢﻫـﺎ  ﺑﺎﯾـﺪ از یه ﺟﺎﯾﯽ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﺤﺪودﯾﺖﻫﺎی ﻧﺎﺑﺠﺎ ﺑﮕﻮﯾﯿﻢ ﻧﻪ. و ﻓﺮق ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﺑﯿﻦ زن و ﻣﺮد ﺑﺲ اﺳﺖ.

کتابشناسی ملی :
۹۵۲۴۵۷۲
شابک :
978-622-90575-3-7
سال نشر :
1402
صفحات کتاب :
52
کنگره :
۶۳۷ BF
دیویی :
2082/158

کتاب های مشابه ما زن ها