کتاب نام آوران حکیم pdf

روایت چهره های ماندگار ایران در علوم تجربی

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نام آوران حکیم

کتاب نام آوران حکیم اثر علی ایلنت؛ روایت زندگی و زمانهٔ استادان و دانشمندان ایرانی معاصر به زبان خودشان است. این کتاب به گفت‌وگو با مفاخر علوم تجربی، پزشکی و پیراپزشکی ایران اختصاص دارد.

اگر می‌خواهید به راز چگونه موفق شدن افراد بزرگ پی ببرید، مطالعه کتاب نام آوران حکیم گزینه مناسب برای پی بردن به آن راز بزرگ است.

گزیده کتاب نام آوران حکیم

داماد قریب!
محسن ضیائی؛ متخصص طب کودکان
زادۀ سال 1306 در تربت‌حیدریه. تحصیلات ابتدایی و بخشی از دبیرستان را در تربت‌حیدریه به پایان رساند و عازم تهران شد. پس از گرفتن دیپلم متوسطه برای ادامۀ تحصیل عازم آمریکا شد و با گذراندن دورۀ بیولوژی در کالج، وارد دانشکدۀ پزشکی جان هاپکینز شد.

پس از گرفتن دکتری در طب، دورۀ تخصصی را در بیمارستان جان هاپکینز گذراند. سپس دورۀ فوق تخصص خود را در بیمارستان کودکان دانشگاه هاروارد گذراند و به ایران بازگشت. سال 1336 ریاست بخش کودکان بیمارستان نمازی شیراز را عهده‌دار شد. پس از آن در سال 1348 به تهران منتقل شد و ریاست دانشکدۀ پزشکی دانشگاه تهران را به عهده گرفت. وی که پایۀ تأسیس مرکز طبی کودکان را بنیان نهاد، خدمت‌رسانی پزشکی به نقاط محروم کشور را نیز طی سالیان سال انجام داد. معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ریاست بخش کودکان بیمارستان راچستر و مشاور سازمان بهداشت جهانی از جمله سمت‌های دکتر ضیائی بود.

دکتر ضیائی بیش از 150 مقالۀ علمی در مجلات معتبر پزشکی آمریکا منتشر کرده است. «دانستنی‌های شنیدنی در طبابت کودکان » و «پاتوفیزیولوژی بیماران کودکان » و کتاب «طب کودکان » به زبان انگلیسی از آثار ایشان است. دکتر محسن ضیائی سال 1392 از دنیا رفت.. .

صفحات کتاب :
272
کنگره :
Q۱۴۱
دیویی :
۵۰۹/۲۲۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
۹۰۷۰۶۷۷
شابک :
978-622-7676-22-8
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه نام آوران حکیم