نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پشت درهای بهشت

کتاب پشت درهای بهشت نوشته رضا کاشانی اسدی، به رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا پرداخته است.

اگر امام حسین و عاشورایش را دوست داری! اگر بعضی مواقع به خاطر مطلع نبودن نتوانستی جواب یاوه‌گویی بعضی افراد جاهل را بدهی! خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود تا شاید راهی روشن باشد برای تاریکی ذهن‌هایمان. 

کتاب پشت درهای بهشت داستان جوانی به ‌نام موقع را روایت می‌کند که مقابل پدر خود می‌‌ایستد و خواستار رسیدن به لشگر امام حسین (علیه السلام) است.

گزیده کتاب پشت درهای بهشت

دلم با توست. ولی بنا دارم به‌ظاهر همرنگ خلق‌الله شوم.از من جدا شد و برایم دست تکان داد. دیگر برایم سخت بود پیش مردم بمانم. خواستم مسیرم را سرافکنده برگردانم به ‌سوی خانه، پشیمان شدم. به راهم ادامه دادم.

نباید فراموش می‌کردم؛ پدربزرگم، ابراهیم از آمدن جمیله دوره‌گرد فروشنده زیورآلات برایم گفت، که آن روز با هر تمهید چشمان مشتاق شریفه را به خود جذب کرده بود. از آن چشم‌ها می‌شد فهمید هوس‌های فرو خورده مرکب راهواری است برای حاکمان جور.

آن روز جمیله به شریفه هم لباس فروخت، هم طلا و هم جواهر. با زبان‌ بازی‌اش جعبۀ پر از عطر را به او تحمیل کرد. شریفه هم سخاوتمندانه از کیسه‌ها برمی‌داشت به او می‌داد. گمانش این بود راه عزت زن نزد شوی، زیورآلات است و بوی خوش و سرمه هندی. زمانی که جمیله از اتاق شریفه خارج شد چنان سرخوش بود که روی پای خود نمی‌ایستاد.. .

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
۱۸۶
کنگره :
‭PIR۸۳۵۸
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
۷۲۸۹۷۸۸
شابک :
978-964-973-662-4

کتاب های مشابه پشت درهای بهشت