کتاب مجید بربری

زندگی داستانی حر مدافعان حرم شهید مجید قربانخانی

امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
40,000
10%
ت 36,000
نظر شما چیست؟

کتاب مجید بربری، روایتگر زندگی شهید مجید قربانخانی است که به حر مدافعان حرم شهرت یافت زیرا تا یک سال قبل از شهادتش، مسیر زندگی کاملا متفاوتی از سرنوشت خود داشت.

معرفی کتاب مجید بربری

مجید قربان خانی جوانی 28 ساله و اصطلاحا دهه هفتادی بود که در سفر اربعین سال 1393، دچار تحول شد و از مسیر پیشین خود توبه کرد. کتاب شهید قربانخانی را خانم کبری خدابخش دهقی نویسندگی کرده است و انتشارات دارخوین آن را منتشر نموده است.

کتاب مجید بربری

زندگی مجید قربانخانی

اگر بخواهیم سرگذشتی از زندگی این شهید بیان کنیم، باید زندگی او را به دو بخش اصلی تقسیم کنیم:

بخش یا نیمه اول، قسمت نسبتا تاریک زندگی او بود که به دلیل محیط و روحیاتش، او را به این سمت کشانده بود. اون در محله یافت آباد تهران یک قهوه خانه داشت که این مسئله باعث شده بود تا سبک زندگی اش هم به همان سمت و آن تیپ افراد گره بخورد. افتخار او این بود که آمار قلیان‌های قهوه خانه اش را به رخ دیگران بکشد.

بخش دوم زندگی او اما کاملا حر گونه بود. او که پس از سفر کربلا کاملا متحول شده بود، با وجود اینکه به خاطر تک پسر بودن نمی توانست به سوریه اعزام شود، اما با عنایت بی بی به سوریه رفته و مدافع حرم می‌شود و به رستگاری می‌رسد.

نویسنده و ناشر کتاب مجید بربری

نویسنده کتاب مجید بربری، خانم کبری خدابخشی دهقی است که این اثر را در 152 صفحه به رشته تحریر درآورده است. ناشر این اثر نیز، انتشارات دارخوین است که در زمینه چاپ آثاری از این دست، فعالیت دارد.

کتاب مجید بربری pdf

دانلود کتاب مجید بربری در فراکتاب امکان پذیر نیست، نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه دریافت کنید.

بخشی از متن کتاب مجید بربری

تازه از سوریه برگشته بودند. هم موقع رفتن و هم برگشتن، عجیب هوای مجید در دلشان افتاده بود. ساعت سه و چهار نیمه شب بود. عطیه گوشی اش را روشن کرد. پیامی با این محتوا دریافت کرده بود.

«با سلام، بنده از پایگاه خبری مشرق نیوز هستم. می خواستم یک زندگی نامه کلی و چندتایی خاطره از مجید، که تا کنون گفته نشده، برای بنده بیان کنید.»

عطیه قربانخانی اخم آورد و شروع کرد به غرولند.

– خدایا حالا من چی برا این بگم. ما که این مدت، به این خبرگزاری و اون روزنامه، همه خاطرات را گفتیم. حرف نگفته ای نمونده که بخوام بگم. و خوابید. در خواب دید با مجید دارند شوخی می کنند. عطیه می خواست با کمربند، مجید را بزند که یکی از دوستان برادرش، از راه رسید و کمربند به مجید نخورد. عطیه افتاد و همه غش غش بهش خندیدند. دوست مجید گفت:

– می خواستی مجید را بزنی، خدا جوابت را داد و افتادی زمین.

مجید گفت:

– آبجی! اینم خاطره خوب، برو برا اون خبرنگار تعریف کن.

همچنین در بخشی دیگر:

رفتن مجید، هیچ وقت در ذهنم نمی گنجید. فکر می‌کردم شوخی می کنه. مثل همه بیست و چند سال زندگی اش، به استثنای این اواخر، که شوخی شوخی سر کرد. می گفتم به قول خودش جوگیر شده، جو چند تا بچه هیاتی را گرفته که اومده‌اند قهوه خانه‌اش و بعد از چند وقتی تموم می‌شه و میره.
هر بار که آبجیم نگران بود و به من زنگ می زد، با هق هق گریه می‌گفت: حسن، رفتنش قطعی شده، این داره می‌ره. اگه بره من چه خاکی به سرم بریزم. ولی من در جواب اون گریه‌ها، از ته دل قش قش می خندیدم و می گفتم: آبجی، نگران نباش. این فیلمشه! این هم یه اذیت جدیده، جو گیر شده. چشمش به چهارتا بچه هیاتی افتاده، این جوری شده. از دور و برش که برن، بر میگرده پیش همون رفیق‌های قبلیش. قلیون و بقیه بساط. تو این قدر نگرانش نباش.

ما فکر می کردیم مجید جوگیر شده، ولی نشده بود ....

خرید کتاب مجید بربری

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب مجید بربری با تخفیف ویژه فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب چاپی تهیه کنید.

خرید کتاب مجید بربری (نسخه چاپی)

مشخصات کتاب مجید بربری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دارخوین
نویسنده: کبری خدابخش دهقی
تعداد صفحه: 152
موضوع: زندگی داستانی حر مدافعان حرم شهید مجید قربانخانی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
152
کنگره :
‏‫PIR8342‭‬‭ /د133‭م3 1397‬
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5016303
شابک :
‫‫‭978-600-380-629-0‬‬‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه مجید بربری