کتاب اصول مدیریت ساخت pdf

ویژه مدیران پروژه های عمرانی و دانشجویان مهندسی عمران

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول مدیریت ساخت

کتاب اصول مدیریت ساخت توسط آقای حسن صادقی برای مهندسین و دانشجویان رشته مهندسی عمران تهیه و توسط دانشگاه جامع امام حسین(ع) به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر براساس جزوات درسی «اصول مدیریت ساخت» در مقطع کارشناسی و «مدیریت تجهیز کارگاهی» در مقطع کارشناسی ارشد، نویسنده تکمیل گردیده است.

مجموعه‌ی دستگاه‌های اجرایی، کارفرمایان، مهندسین مشاور، پیمانکاران و سازندگان هر کشور نقش عمده و تاثیرگذاری در عرصه ایجاد و توسعه‌ی طرح‌های عظیم ملی را  عهده‌دار می‌باشند. نویسنده درکتاب اصول مدیریت ساخت تلاش نموده است تا با توجه به سرفصل‌های اصول مدیریت ساخت جهت آشنایی با روش‌های مکمل برنامه‌ریزی، سیستم‌ها و مباحث تصمیم‌گیری در پروژه‌های عمرانی، انواع قراردادها، مصالح و مواد ،تجهیزات و مدیریت ماشسین‌آلات و.... اطلاعات جامع و کاملی را جهت اجرای هر چه بهتر پروژه‌های عمرانی در اختیار این عزیزان قرار دهد.

گزیده کتاب اصول مدیریت ساخت

برنامه‌ی عمرانی

منظور از برنامه‌ی عمرانی، برنامه‌ای است جامع حاوی هدف‌ها، سیاست‌ها، میزان اعتباراتی که برای تامین تمام یا قسمتی از یک نوع نیاز اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در قالب برنامه‌های میان‌مدت تدوین شده و مشتمل بر یک یا چند طرح عمرانی می‌باشد.

پروژه

پروژه مجموعه‌ی عملیات، خدمات طراحی و ساخت تمام یا قسمتی از یک طرح عمرانی است که به صورت واحدی مستقل یا قابل بهره‌برداریف از ان طرح تفکیک می‌گردد، و از نظر «ساخت» در قالب یک یا چند قرارداد به مرحله‌ی اجرا گذاشته می‌شود.

اندازه پروژه

شاخصی است که اهمیت کمی و کیفی پروژه را نشان می‌دهد، پروژه‌های عمرانی در سه اندازه پروژه‌های بزرگ مثل : چالایشگاه‌ها، آزادراه‌ها، ترمینال و فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها و ..._پروژه‌های متوسط غالبا پروژه‌هایی با مبلغ سالیانه پیمان بین 5 تا 10 میلیارد ریال و پروژه‌های کوچک که معمولا دارای طرح‌های ساده و تکراری یا نقشه‌های همسان و مبالغ سالیانه پیمان کمتر از 5میلیارد ریال مثل پروزه‌های مجتمع‌های مسکونی و.... دسته‌بندی می‌شوند. 

صفحات کتاب :
435
کنگره :
6الف2ص/TH438
دیویی :
624/068
کتابشناسی ملی :
50688_85م
شابک :
7_256_452_965
سال نشر :
1385

کتاب های مشابه اصول مدیریت ساخت