کتاب اصول مهندسی تونل pdf

ویژه دانشجویان مهندسی عمران

امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول مهندسی تونل

کتاب اصول مهندسی تونل نوشته آقای حسن صادقی منتشره شده توسط دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای دانشجویان رشته عمران تهیه شده است.

تونل موضوعی است بسیار جامع که نمی‌توان آن را به طور کامل در این کتاب مورد بحث قرار داد. بنابراین کتاب حاضر صرفا حفاری تونل‌ها و اصول مهندسی‌ تونل مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات فناوری، گروه مهندسی عمران تهیه و تنظیم شده است.

کتاب براساس جزوه درس« انواع روش‌های حفاری تونل» نویسنده تدوین و تکمیل شده شده است. همچنین مطالب این کتاب با استفاده از منابع معتبر داخلی و خارجی و براساس تجارب چندین ساله آموزش نگارنده و تجارب اجرایی در زمینه نظارت عالیه بر طرح و اجرای پروژه سازه‌های زیرزمینی، تدوین گردیده است.

گزیده کتاب اصول مهندسی تونل

مطالعات اولیه و نحوه گزینش ساختگاه تونل‌ها

قبل از حفر و احداث تونل، بایستی منطقه مورد نظر را مطالعه کرد و مناسب‌ترین مسیر تونل را برگزید و آنگاه مسیر را مطالعه کرد. واضح است که این مطالعات زمان‌بر و هزینه‌بر خواهد بود. اما بدون انجام آن ممکن است اشکالات اساسی در ضمن احداث تونل بروز کند. این مشکلات ممکن است بصورت افزایش زمان پیش‌بینی نشده و در بعضی موارد تغییر مسیر تونل خودنمایی کنند.

بعنوان مثال‌هایی از این موارد می‌توان از تونل مودن واقع در مسیر راه‌آهن پاریس به ورسای اشاره کرد که عملیات حفاری آن در سال1900میلادی آغاز و در طول مسیر با 45 متر ماسه سست مواجه شد که عبور از آن15 ماه بطول انجامید. مثال دیگر در پروژه تونل امام‌زاده هاشم بدلیل شرایط تکتونیکی منطقه و عدم مطالعات دقیق و شرایط( هجوم اب از سینه کار) با دفاعیات مشاور و پیمانکار و تائید کارفرما با 1054روز تاخیر مجاز موافقت گردید.

صفحات کتاب :
560
کنگره :
6الف2ص/TA805
دیویی :
624/193
کتابشناسی ملی :
2457713
شابک :
9_322_452_964_978
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه اصول مهندسی تونل