امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زمین‌ شناسی مهندسی

کتاب زمین‌شناسی مهندسی تألیف حسن صادقی می‌باشد و در انتشارات دانشگاه امام حسین چاپ و به بازار عرضه شده است.

زمین‌شناسی مهندسی، شاخه‌ای از علم زمین‌شناسی است که جنبه کاربردی دارد. در سال‌های اخیر زمین‌شناسی مهندسی کاربرد وسیعی در زمینه‌های مهندسی پیدا کرده است، دلیل این امر آن است که علوم زمین، اطلاعات باارزشی را برای مهندسین فراهم آورده که نتیجه نهایی آن ایجاد پروژه‌های مستحکم از لحاظ ضریب اطمینان جنبه‌های اقتصادی می‌باشد. همچننی در تهیه طرح و اجرای پروژه‌هایی از قبیل ساخمان سدها، نیروگاه‌ها، بزرگراه‌ها و... مهندسین عمران با مسائلی نظیر نوع فونداسیون و مصالح ساختمانی روبرو می‌شوند. با عنایت به اهمیت موضوع، آشنایی دانشجویان با مسائل زمین‌شناسی مهندسی ضروری به نظر می‌رسد.

کتاب زمین‌شناسی مهندسی با استفاده از منابع مختلف و براساس تجربه چندین ساله مؤلف در تدریس این درس در دانشکده‌های مختلف، در 12 فصل تألیف گردیده است.

گزیده کتاب زمین‌ شناسی مهندسی

مطالعات عمومی زمین‌شناسی معمولاً یک ناحیه نسبتاً بزرگی را دربر می‌گیرد. نتایج حاصله حتی اگر به صورت یک نقشه کامل هم ارائه گردد، جوابگوی مسائل زمین‌شناسی مهندسی نبوده و فقط راهنمای زمین‌شناسی عمومی برای زمین‌شناسان مهندسی خواهد بود. مقدمه ایجاد یک ساختمان یا سد بزرگ مرتبط با تحقیقات زمین‌شناسی مهندسی محل موردنظر می‌باشد که خود شامل اکتشافات نسبتاً سطحی به وسیله حفاری یا سایر روش‌های اکتشافی است.

صفحات کتاب :
542
کنگره :
‏‫‬‭TA۷۰۵‏‫‬‭/ص۲ز۸ ۱۳۸۶
دیویی :
‏‫‬‭۶۲۴/۱۵۱
کتابشناسی ملی :
1069793
شابک :
‏‫‬‭964-452-159-5
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه زمین شناسی مهندسی