نظر شما چیست؟

معرفی کتاب طراحی کارخانه و تحلیل مباحث اقتصادی

کتاب طراحی کارخانه و تحلیل مباحث اقتصادی نوشتهٔ ماکس اس پیترز و کلاوس دی. تیمرهاوس و ترجمهٔ مجتبی سمنانی رهبر و ساناز پورمند است. این کتاب به دلیل همه جانبه‌نگری در طراحی کارخانه‌جات شیمیایی، لحاظ نمودن مباحث اقتصادی و ارائه و بیان آن به شیوه مطلوب، برخورد با موضوعات طراحی تجهیزات از دیدگاه متفاوت در نوع خود کم‌نظیر است.

وجود تنوع و گستردگی موضوعات کتاب از یک طرف بر مقبولیت و جذابیت آن افزوده و از طرف دیگر استفاده از متن اصلی را دشوار ساخته است. اگر چه گستردگی مطالب مانع از ورود به عمق مباحث نشده و در موارد بسیاری که مؤلفین ضروری دانسته‌اند، موضوعات عمیقا بررسی گردیده‌اند.

گزیده کتاب طراحی کارخانه و تحلیل مباحث اقتصادی

پیشرفت‌ها در میزان درک اصول مهندسی شیمی به همراه فراهم آمدن وسایل و روش‌های جدید به میزان آموزش در این زمینه منجر شده است که هم‌اکنون در طراحی عملیات صنایع شیمیایی به کار می‌رود.

ویرایش چهارم از لحاظ گستردگی دامنه اطلاعات مهندسی شیمی و دارا بودن موارد قابل توجهی درباره ارزیابی قابلیت سوددهی، روش‌های طراحی بهینه، ربع مرکب پیوسته، تحلیل آماری، تخمین قیمت و روش‌های حل مسائل به کمک کامپیوتر، دارای مزیت و برتری است.

تاکید ویژه‌ای بر اصول مهندسی و اقتصادی موجود در طراحی کارخانه‌ها و دستگاه‌های شیمیایی اعمال شده است. درک این اصول برای هر مهندس شیمی موفق، ضروری است و اینکه موقعیت شغلی او در ارتباط مستقیم با طراحی، تولید، امور اداری، فروش، پژوهش، توسعه و هر یک از زمینه‌های وابسته باشد، تفاوتی در این امر نخواهد داشت.

دیویی :
۶۶۰/۲۸
کتابشناسی ملی :
‎۱‎۷‎۰‎۴‎۲‎۵‎۳
شابک :
964-452-088-2
سال نشر :
1387
صفحات کتاب :
1365
کنگره :
TP۱۵۵/۵‭/پ‌۹ط۴

کتاب های مشابه طراحی کارخانه و تحلیل مباحث اقتصادی