امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻧﻴﻤﻪ ﻫﺎﺩی ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﻧﻮﺭی (ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ)

کتاب ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻧﻴﻤﻪ ﻫﺎﺩی ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﻧﻮﺭی (ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ) نوشته پ‍الاب‌ باتاچاریا و ترجمه ﺩﻛﺘﺮ ﺷﻬﺮﺍﻡ ﻣﺤﻤﺪﻧژﺍﺩ می‌باشد و انتشارات دان‍ش‍گ‍اه‌ ام‍ام‌ ح‍س‍ی‍ن‌(ع‌) این کتاب را به چاپ رسانده است. کتاب حاضر ترجمه فصل‌های پنجم تا سیزدهم کتاب "افزاره‌های نوری نیمه هادی" است. این مجموعه، منبعی برای درس‌های الکترونیک نوری در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری رشته الکترونیک و اپتوالکترونیک به شمار می‌آید.

این کتاب، بدون اغراق از جدیدترین و غنی ترین کتبی است که در خصوص الکترونیک نوری تألیف شده و در واقع سطر به سطر آن مملو از مط الب بدیع، علمی و تجربی است . تسلط مؤلف بر موضوعات که از فعالیت های طولانی در این زمینه و نیز در زمینه های رشد و ساخت قطعات نیمه هادی ناشی می شود، این کتاب را به مجموعه ای نفیس و قابل استفاده برای همه دوره های تحصیلات عالیه تبدیل نموده است.

گزیده کتاب ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻧﻴﻤﻪ ﻫﺎﺩی ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﻧﻮﺭی (ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ)

دیود گسیلنده نور در سال ١٩٠٤ کشف شد . در آن زمان، تنها دیود نیمه هادی موجود، یکسوساز بود. اتصال نقطه ای کربید سیلیکان (SiC) بود. واضح است که گسیل نوری چنین قطعه ای بسیار اندک بود. از آن زمان، گسیل نور از افزاره های نیمه هادی توجه محققین زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب نموده است.

هرچند، باتوسعه نیمه رساناهای باند وسیع گروه III - V در سال های اخیر، گسیل نور مرئی از یک پیوند p - n بایاس شده به نمایش گذاشته شده است . دیودهای نوری کاربرد وسیعی در لامپ های علامت دهنده، عناصر نمایشگر و حس گرها پیدا کرده اند.

صفحات کتاب :
573
کنگره :
TK۸۳۲۰‭/ب‌۲ق‌۶ ۱۳۸۱
دیویی :
۶۲۱/۳۸۱۵۲
کتابشناسی ملی :
81-2573م
شابک :
964-452-125-0
سال نشر :
1381_1382

کتاب های مشابه ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻧﻴﻤﻪ ﻫﺎﺩی ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻚ ﻧﻮﺭی (ﺟﻠﺪ ﺩﻭﻡ)