امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
72,000
15%
ت 61,200
نظر شما چیست؟

کتاب زیر تیغ از نشر یازهرا خاطراتی از شهید محسن حججی می باشد. این کتاب به اهتمام علی اکبری مزدآبادی است. این کتاب خاطرات شهید محسن حججی به روایت از خانواده، همسر، دوستان و همرزمان شهید می باشد. زیر تیغ با تصاویر شهید محسن حججی گردآوری شده است.

معرفی کتاب زیر تیغ

کتاب زیر تیغ خاطرات شهید محسن حججی به روایت از خانواده، همسر، دوستان و همرزمان شهید می باشد. کتاب زیر تیغ با تصاویر شهید محسن حججی گردآوری شده است.
شهید حججی در تاریخ 21 تیر ماه 1370 در نجف آباد چشم به جهان گشود و در تاریخ 9 مرداد 1393 ازدواج کرد و ثمره ازدواج ایشان علی آقا در سال 1395 به دنیا آمد. شهید حججی در تاریخ 18 ام مرداد 1396 در التنف سوریه به شهادت رسیدند. 
کتاب «زیر تیغ» روایتی از روزهای زندگی شهید محسن حججی است که توسط دوستان و اطرافیان با نگاه‌های گوناگون بیان شده‌ است. شهیدی که با صلابت خود در ذهن بسیاری از ما نقش بسته است. این کتاب به قلم زیبای علی اکبری مزدآبادی نگاشته شده تا شیوه زندگانی ما را متحول کند.

خلاصه کتاب زیر تیغ

مطالب کتاب در شش فصل فراهم آمده است:
فصل اول: به روایت پدر و مادر
فصل دوم: به روایت همسر
فصل سوم: به روایت دوستان
فصل چهارم: به روایت مدیر
فصل پنجم: به روایت هم رزمان
فصل ششم: یادداشت ها

برشی از متن کتاب زیر تیغ

در همان ابتدای کار، به این نتیجه رسیدم که نمی توانیم روی بچه هایی که علوم انسانی و معارف خوانده اند، زیاد حساب باز کنیم؛ چرا که بیشتر این ها به دلیل نوع رشته تحصیلی، خود را بالاتر از بقیه میدانستند؛ اما بچه های تجربی و ریاضی و فنی، خیلی جای کار داشتند؛ خصوصا بچه های فنی و محسن حججی جزء بچه های فنی بود. این ها بچه های زرنگ و اهل کار بودند؛ بچه هایی تخس و شیطان و در عین حال مستعد.

محسن در اردوی راهیان نور در اتوبوسی بود که همه شر بودند. یک سری بچه های ریاضی و تجربی و فنی که همه اهل شوخی و بگو و بخند و مسخره بازی بودند. اسم خودشان را هم گذاشته بودند «تی تی ۵» به معنی اتوبوس شماره ۵. در طول سفر، این اتوبوس خیلی برای من اهمیت داشت و توجهم به آن ها بیشتر از بقیه بود.

بعد از اردوی راهیان نور، محسن حججی و تعدادی دیگر به مؤسسه نیامدند. این روند ادامه داشت تا بعد از اردوی مشهد. وقتی بعضی از بچه ها قید مؤسسه را می زدند، برای من سوال بود که چرا نمی آیند. برای اطمینان از کارخودمان، دوست داشتم دلیل نیامدن شان را بدانم. محسن همتی ها را مأمور کردم برود دنبال شان بعد از پیگیری هایی که کرده بود، آمد و گفت: «چند نفر گفتن برمیگردیم، دو نفر ترک تحصیل کردن، چند نفر رفتن سرکار و...» از بین آن ها نام محسن حججی را برد و گفت: «محسن رفیق فابریک خودمه . اون گفت دلیل نیومدنم، مسائل سیاسیه. مردم میگن اینا یه مشت سپاهی و پاسدارن که می خوان مخ ما را شست وشو بدن و...» و یک سری حرف های دیگر.

محسن همتی ها و محسن حججی با هم رفیق جینگ و داداش صیغه ای بودند. به محسن همتی ها گفتم: «توبیا یک کاری بکن! این رفیقتو بردار بیاراین جا تا من یه دوکلام باهاش صحبت کنم.»

رفت و محسن حججی و موسی عرب را با خودش آورد. هرسه روبه روی من نشستند. آن زمان، تیپ ونوع حرف زدن محسن حججی «میغان» بود. موهایش را از پشت بلند می کرد، صورتی تراشیده و خط ریش بلندی داشت.
در پشت جلد کتاب زیر تیغ می خوانیم:
خدایا؛ نمی دانم مرا بخشیده ای یا نه. هر بار که به گذشته ام فکر می کنم، تک تک گناه ها و اشتباهات گذشته ام جلوی ذهنم مرور می شود و هر بار سرافکنده تر از قبل در درگاهت می شوم. خدایا! اعتراف می کنم گذشته خوبی نداشته ام. بنده ی خوبی برایت نبوده ام. خیلی ها مرا به چشم گنهکار می شناسند.

خرید کتاب زیر تیغ

برای خرید نسخه چاپی کتاب زیر تیغ به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه و از خواندن این کتاب لذت ببرید.

خرید کتاب زیر تیغ

مشخصات کتاب زیر تیغ در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: یا زهرا سلام الله علیها
نویسنده: علی اکبر مزدآبادی
تعداد صفحه: 335
موضوع: خاطراتی از شهید محسن حججی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

دیویی :
297/984
کتابشناسی ملی :
5463498
شابک :
978-600-7594-61-2
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
335
کنگره :
‏‫BP52/66‭‬ ‭/ح3‏‫‭‮الف‬7 1397

کتاب های مشابه زیر تیغ