امتیاز
5 / 0.0
نصب فراکتاب
مطالعه در کتابخوان
15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کدخدایی شیطان!

کتاب کدخدایی شیطان! توسط غلامعلی سلیمانی نوشته شده است. در این اثر بحث سلطه و نظام سلطه به‌عنوان پدیده‌ای در جامعه و نظام بین‌الملل، ذیل تحولات جهان غرب طی چهارصد سال اخیر، به‌ویژه در جهت‌گیری توسعه‌طلبانه و امپریالیستی قدرت‌های استعمارگر غربی به سمت بقیۀ جهان، موردمطالعه و کاوش قرار گرفته است.

گزیده کتاب کدخدایی شیطان!

در آغاز دهه نود میلادی، دوره جدیدی از استعمار و سلطه بر کشورها آغاز شد که از آن تحت عنوان سلطه پست مدرن یاد می‌شود. در این دوران گفته می‌­شد که ارزش‌های لیبرال دموکراسی در سراسر جهان به صورت یک جریان غالب و مسلط درآمده ‌است و همه کشورها و جوامع باید در برابر آن تسلیم شوند. فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی و به دنبال آن پایان جنگ سرد و قرار گرفتن آمریکا در جایگاه تنها ابرقدرت دوران، به این کشور فرصت داد تا دیگر بازیگران بین­‌المللی را وادار به پیروی از اهداف و الگوهای خویش سازد.

آمریکا در طول این دهه، به صورت جدی، تلاش­هایی را برای شکل­‌دهی به نظام تک قطبی و جهانی ساختن نظام لیبرالی و سرمایه­‌داری آغاز کرد. طرح دکترین بوش پدر تحت عنوان «نظم نوین جهانی» و نظریه «پایان تاریخ» توسط فرانسیس فوکویاما و همچنین نظریه «برخورد تمدن‌ها» توسط ساموئل هانتینگتون در راستای ایده نظم جدید مطرح شدند.

صفحات کتاب :
104
کنگره :
‏‫‬‭‭BF۶۳۲/۵‬‬
دیویی :
‏‫‬‭‭۱۵۸/۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۸۴۱۹۹۵۵
شابک :
‫‭978-600-159-381-9‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه کدخدایی شیطان!