کتاب تماشاگه راز

مقاله، نقد و گفتگو درباره سینمای دفاع مقدس

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
90,000
9%
ت 81,900
نظر شما چیست؟
مجموعه مقالات و گفتگوهای شهید آوینی درباره سینمای دفاع مقدس


این کتاب مجموعه گفتگوها، یادداشت ها، نقد فیلم ها و مقالات شهید بزرگوار سیدمرتضی آوینی درباره سینمای دفاع مقدس است. این اولین کتاب درباره مباحث موضوعی شهید آوینی است که گردآوری و تدوین می شود.
البته این نظرات پیش از این به صورت پراکنده در سایر آثار تالیفی درباره شهید آوینی منتشر شده بود اما هدف از انتشار این مجموعه به صورت مستقل آشنایی سینماگران و علاقه مندان به سینمای دفاع مقدس با دیدگاه های این شهید با مقوله دفاع مقدس به صورت مستقل و در قالب یک کتاب می باشد.
در این کتاب سینمای دفاع مقدس از دیدگاه متفکر و فیلم ساز مسلمانی ارائه شده که تحصیلات آکادمیک سینمایی ندارد، سینما دغدغه اولیه اش نیست و ضرورت انقلاب است که او را به این مسیر می راند.
کتاب حاضر از سه بخش تشکیل شده است:
ابتدا سه مقاله و یک گفتگو را خواهید خواند که به تشریح ویژگی های سینمای مستند جنگی با محوریت مجموعه روایت فتح اختصاص دارد. سپس نقد فیلم هایی را می خوانید که آوینی درباره فیلم های داستانی ساخته شده درباره جنگ نوشته است؛ فیلم هایی که در فاصله سال های 1368 تا 1371 بر پرده سینما به نمایش در آمده اند. در انتها هم سه مقاله در توصیف خصوصیات سینمای دفاع مقدس را ملاحظه می کنید که پس از برگزاری هقتمین جشنواره فیلم فجر و به بهانه مرور فیلم های حاضر در جشنواره نوشته شده است.

صفحات کتاب :
176
دیویی :
791/43658
شابک :
9786009296323
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تماشاگه راز