امتیاز
5 / 3.5
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟
دعا و راز و نیاز با خداوند متعال، در تعالیم دینی و زندگی انسان ها، از جایگاه برجسته ای برخوردار است؛ به گونه ای که قرآن کریم می‏ فرماید اگر دعای بندگان نبود، خداوند سبحان به آنان اعتنائی نداشت:
« قُلْ ما یَعْبَؤُا بکُمْ رَبِّی لَوْ لا دُعاؤُکُم»

دعا در زندگی انسان، نقش بسیار سازنده و ارزنده ای دارد و از این‏رو لازم است انسان، همیشه برنامه ای برای راز و نیاز و دعا به درگاه حق تعالی داشته باشد.
دعا و مناجات با خداوند سبحان، اقسام گوناگونی دارد و هر کس به تناسب موقعیّت خود و مقتضای حال خویش، به برخی از دعاها اولویّت بیشتری می دهد.
یکی از دعاهایی که از اهمیّت ویژه ای برخوردار است، دعا دربارۀ امام زمان است که شیعیان و منتظران ظهور آن حضرت، باید مداومت خاصّی بر آن داشته باشند.

از جمله ادعیۀ مشهوری که بسیاری از این درخواست ها را در خود گنجانده، «دعای عهد» است که بسیاری از بزرگان تشیّع، آن را در کتب ادعیه نقل کرده و بر خواندن مداوم آن، تأکید ورزیده اند.
در کتاب حاضر، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مظاهری«مدّظلّه العالی» که سالیانی طولانی است دربارۀ مسائل گوناگون مهدویّت، مباحث ارزنده ای ارائه فرموده و درس گفتارهای بسیاری را به آن اختصاص داده اند به شرح دعای عهد پرداخته اند.

کتاب «شرح و تفسیر دعای عهد»، همچون عموم آثار ایشان، رنگی اخلاقی دارد و از دو بخش کلّی تشکیل شده است:
بخش اوّل، با بیان مسئلۀ انتظار فرج از دیدگاه قرآن و روایات به صورت مختصر آغاز می شود و سپس به بیان معنای حقیقی انتظار و راه های کسب رضایت امام زمان(عج) می پردازد.
در بخش دوّم، دعای عهد به هشت فراز کلّی تقسیم شده و هر فراز به صورت جداگانه شرح گردیده است.

در ضمن شرح برخی از فرازها، موضوعاتی مانند: صلوات بر امام زمان، رجعت، مصحف حضرت زهرا(س)، چگونگی مبارزۀ امام زمان با دشمنان و نقش شیعیان در تعجیل فرج، به شکل مختصر مطرح شده است و ان شاء الله تفصیل آن مباحث و سایر موضوعات مربوط به مسئلۀ مهدویّت، در کتاب «مهر پنهان» که در دست تحقیق و نشر است خواهد آمد.
صفحات کتاب :
256
کنگره :
BP270‭‬ ‭/‮ع‬90422‏‫‬‭م6 1395
دیویی :
‏‫‭297/774
کتابشناسی ملی :
4237296
شابک :
‫‬‭978-964-2985-55-5
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شرح و تفسیر دعای عهد