کتاب در هیاهوی سکوت (چاپی و pdf)

روایت زندگی دانشجوی پیرو خط امام و رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خرید چاپی
89,000
10%
ت 80,100

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب در هیاهوی سکوت روایت زندگی دانشجوی پیروی خط امام و رییس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) شهید عباس ورامینی است که جواد کلاته عربی بر اساس پژوهش‌هایش در زندگی این شهید به رشته تحریر درآورده است و ناشر این کتاب موسسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز مطالعات پژوهشی۲۷ بعثت است.

معرفی کتاب در هیاهوی سکوت

چه بسیار جوانانی که با بصیرت و ایمان خود زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و پیشبرد آن در طول این چهل سال شده‌اند. جوانانی که از هیچ چیز خود برای تحقق آرمان‌های این نظام دریغ نکردند و حتی جان شیرین خود را تقدیم اسلام و ایران کردند. جوانانی که هر کدام به تنهایی می‌توانستند راهبر و فرمانده یک لشکر باشند ولی مقام و جاه الهی را بر سمت‌های دنیایی ترجیح دادند.
شهید عباس ورامینی از جمله این شهدا بود. او دانشجوی رشته مددکاری اجتماعی بود که از مجریان اصلی تسخیر لانه جاسوسی نیز بود و از آغازین روزهای انقلاب به خدمت و حفاظت از انقلاب مشغول شد.شخصیت شهید ورامینی، فردی تحصیل‌کرده و متمایز از اطرافیان خود بوده است و چون به خدمت سربازی رفته و تجربیات زیادی اندوخته بود، پس از تشکیل سپاه و احساس نیاز به نیروهای باتجربه، وارد این نیروی نظامی مردمی شد. شهید ورامینی با وجود مسئولیت و مقامی که داشت، در عملیات‌های مختلف همراه نیروهای رزمنده و شناسایی پیشروی کرده و در منطقه نبرد حضور پیدا می‌کرد.
 کتاب در هیاهوی سکوت شرح حال زندگی عباس ورامینی است از دوران زندگی‌اش. این کتاب مجموعه ای از خاطرات و مصاحبه‌ها و خاطرات اطرافیان او و تاثیر او بر دیگران است و این کتاب کمک می‌کند خواننده با واقعیت زندگی این فرد بزرگوار آشنا شود.

خلاصه کتاب در هیاهوی سکوت

کتاب در هیاهوی سکوت جلد 14 از مجموعه کتاب‌های «بیست و هفت در 27» است که در آن روایت زندگی دانشجوی پیرو خط امام و رئیس ستاد لشکر 27 محمد رسول‌الله، شهید «عباس ورامینی» در چهار فصل ارائه می‌شود.
در بخش اول به پیشینه آباء و اجدادی شهید ورامینی و در بخش دوم نیز به ماجرای سال های انقلاب و لانه جاسوسی پرداخته شده است.
بخش سوم و چهارم هم به ورود شهید ورامینی به عرصه جنگ و نحوه شهادت او می پردازد.
شهید ورامینی از آغازین روزهای انقلاب به خدمت و حفاظت از انقلاب مشغول شد. با آغاز جنگ تحمیلی به جنوب رفت و در آبادان به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او که نیرویی کارآزموده و بسیار منظم و منضبط بود به مسوولیت آموزش بسیجیان تهران درآمد اما در آستانه عملیات فتح المبین خود را به منطقه عملیاتی رساند و در عملیات بیت المقدس نیز به عنوان معاون گردان مقداد حضور داشت. گرچه در این عملیات مجروح شد اما خود را با همان حال به مرحله دوم رساند تا فتح خرمشهر را با چشمان خود ببیند. سرانجام این سپاهی دلاور که مسوولیت ستاد لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را برعهده داشت برای حضور عملیاتی در والفجر4 درخواست داد و در ارتفاعات کانی مانگا مدال شهادت بر گردن آویخت.

برشی از کتاب در هیاهوی سکوت 

پوتین‌های واکس‌زده شلوار گتر کرده، لباس نظامی اتو کشیده و ظاهر مرتب و منظم با سختگیری‌هایش در دوران آموزش دانشجوهای لانه و سرکشی‌های مدام به پست‌ها و گوشزد کردن چندباره مسئولیت نگهبان ها در هنگام انجام مأموریت همه از او یک نظامی با کلاس ساخته بود. هر کسی برای نخستین دفعه عباس را در لانه می‌دید می‌دانست با یک آدم نظامی به تمام معنا روبه رو شده است.

ودر بخشی دیگر می‌خوانیم؛
بعد از مدت کوتاهی آتشِ روی ما خیلی شدید شد. آنقدر که هر لحظه ممکن بود یکی از خمپاره‌ها بخورد توی سنگر و همه‌مان درجا شهید شویم. توی همین گیر و دار بودیم که یک نفر دولادولا به طرف سنگر ما آمد. وضعیت آتش طوری نبود که بهش بگوییم بیا، نیا، جا داریم یا جا نداریم. من که نشناختمش. کلاه پشمیِ تیره‌رنگی سرش کرده بود و ریش‌های خیلی پُری داشت. یک شال هم دور گردنش پیچیده بود.
من و حسین جا باز کردیم و آن غریبه خودش را بدون معطلی انداخت توی سنگر. هیچ صحبتی هم بین ما رد و بدل نشد؛ نه سلام و علیکی و نه چیزی. شاید جا داشت ازش بپرسیم چطوری توی آن وضعیت آمده آنجا و اصلاً چرا آمده؟ اما به هیچ‌وجه جای این حرف‌ها نبود. به علاوه اینکه حاج‌آقا با تمام وجودش درگیر هدایت آتش بود؛ آنقدر که حتی برای اصابت خمپاره‌های نزدیکِ سنگر هم سرش را نمی‌دزدید. بین آن غریبه با من و حسین و حاج‌نجفی، فقط یک نگاه رد و بدل شد. بعد هم خودش را کشاند به سمت سکوی چپ سنگر و روبه‌روی حاجی نشست.

دانلود کتاب در هیاهوی سکوت pdf

pdf کتاب در هیاهوی سکوت در فراکتاب در نسخه الکترونیک عرضه شده است و شما می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود و یا آنلاین مطالعه کنید.

دانلود رایگان pdf کتاب در هیاهوی سکوت

کتاب در هیاهوی سکوت pdf رایگان در فراکتاب عرضه نشده است.دانلود کتاب در هیاهوی سکوت pdf باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد. جهت آشنایی با کتاب الکترونیک، امکان مطالعه رایگان کتاب به مدت چند دقیقه در نرم افزار فراکتاب فراهم شده است.

خرید کتاب در هیاهوی سکوت

در فراکتاب می‌توانید نسخه الکترونیک کتاب یا نسخه چاپی آن را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

خرید کتاب در هیاهوی سکوت

مشخصات کتاب در هیاهوی سکوت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: 27 بعثت
نویسنده: جواد کلاته عربی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 472
موضوع: روایت زندگی دانشجوی پیرو خط امام و رئیس ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)
قالب: pdf اختصاصی و چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
471
کنگره :
‏‫DSR1626 ‭‭‬ /و36‏‫‬‮‭ک8 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/0843092
کتابشناسی ملی :
5378942
شابک :
978-600-7472-74-3
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه در هیاهوی سکوت