کتاب تاریخ فلسفه به اختصار pdf

بررسی دویست مفهوم مهم فلسفی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 80,000
نظر شما چیست؟
درباره کتاب تاریخ فلسفه به اختصار:

واژه ی «فلسفه» مانند خیلی از مفاهیم دیگر در فلسفه ی غرب، ریشه ای یونانی دارد. واژه اصلی φιλοσοφία(فیلوسوفیا) به معنای «عشق به خرد» است که شاید توصیف خوبی از موضوع باشد، اما چیز زیادی درباره ی این که فلسفه واقعاً چیست به ما نمی گوید.

احتمالاً بهترین راه این است که فلسفه را «آن چه فیلسوفان انجام می دهند» در نظر بگیریم عملکرد به جای پژوهش که استعداد انسان را برای تفکر عقلانی و تلاش برای مطرح کردن و پاسخ دادن به پرسش های بنیادین درباره ی عالم و جایگاه ما در آن، به کار می گیرد.

این شاید تعریفی کلی از مبحثی بسیار گسترده باشد، ولی روشی مفید است برای تشخیص وجه تمایز فلسفه با سایر روش هایی که از طریق آن می کوشیم جهان را درک کنیم. سرشت فلسفه اندیشیدن است. اندیشیدن به این که چرا چیزها اینگونه اند، چگونه می توانیم به بهترین نحو زندگی کنیم، چگونه می توانیم از آن چه می دانیم مطمئن باشیم و معنای وجودمان، اگر معنایی داشته باشد، چیست.

پرسش هایی که توسط دین و علم هم مطرح شده، اما آن گاه که پاسخ های دین مبتنی بر ایمان یا اعتقاد است، فلسفه عقل را به کار می گیرد و آن جا که علم توصیف می کند، فلسفه در تلاش برای تفسیر است.
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
234
کنگره :
B72
دیویی :
190
کتابشناسی ملی :
5736760
شابک :
978-600-326-436-6

کتاب های مشابه تاریخ فلسفه به اختصار