قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم (pdf و چاپی)

قصه هایی از سندبادنامه و قابوس نامه

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
80,000
14%
ت 68,800

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

قصه های سندبادنامه و قابوسنامه، عنوان قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم است. این کتاب توسط مهدی آذریزدی با زبانی ساده و کودکانه به نگارش درآمده و انتشارات امیرکبیر آن را منتشر کرده است.

معرفی قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

همان طور که از عنوان کتاب واضح و مبرهن است، از دوکتاب کهن سندباد نامه وقابوسنامه اقتباس شده است و شامل 13 داستان از سند باد نامه و 2 داستان از قابوسنامه می باشد. از آنجایی که این دو کتاب، بسیار قدیمی هستند و بعضا قصه‌هایی دارند که به کار زندگی امروز نمی‌آید، نویسنده بهترین قصه‌ها را انتخاب و بازنویسی کرده و به علت انشاء قدیمی و بسیار دشوار آن‌ها، سعی کرده این داستان ها را در قالب ساده بیان کند.
این کتاب در رده کتاب ۹ تا ۱۲ سال قرار می‌گیرد.

خلاصه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

مهدی آذر یزدی نویسنده این کتاب کودک می گوید: من از میان قصه‌های سندبادنامه، قصه های خوبش را که همیشه سودمند است انتخاب کرده‌ام. و به زبان ساده ترب برای شما نوشته ام.
جلد سوم این مجموعه دارای ۲۴ قصه می باشد و عناوین داستان های آن به شرح زیر می باشد:
فال روباه، بزرگی شتر، تربیت فیل، آتش بازی، کودک هوشیار، نابینای نکته سنج، میمون فضول، صبر روباه، مورچه و زنبور، حکم قاضی، مرغ زیرک، یک قطره عسل، گربه سفید، خیاط و کوزه، نیکوکار گناهکار، تجارت و سخاوت، آب و آب، گفتار خوب، گواهی درخت، نان و حلوا، تو نیکی میکن و در دجله انداز، جوانمرد با معرفت، خلیفه و حاکم، دانش و پاداش از جمله قصه های این کتاب است.

یک داستان از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

داستان تو نیکی میکن و در دجله انداز

یک روزی بود و یک روزگاری. متوکل خلیفه معروف عباسی غلامی داشت که اسمش فتحی بود. فتحی را از کوچکی همراه اسیران جنگی آورده بودند و فروخته بودند.
در آن زمان‌ها اسیران جنگی را به شهرهای دوردست می‌بردند و مانند حیوانات آن‌ها را خریدوفروش می‌کردند و پولدارها برای بندگی و غلامی و کنیزی آن‌ها را می‌خریدند و این غلام و کنیزهای زرخرید که هیچ آزادی و اختیاری نداشتند زندگی سختی داشتند تا وقتی‌که کسی از روی خیرخواهی آن‌ها را آزاد کند.
این فتحی هم جزو غلامان و بندگان بود؛ اما چون خیلی باهوش و بااستعداد بود در دستگاه خلیفه هنرها و ادب‌ها یاد گرفته بود و در چشم خلیفه آن‌قدر عزیز شده بود که خلیفه او را به فرزندی خود پذیرفته بود.
خلیفه میل داشت که فتحی علاوه بر تربیت و ادب و دانستن اسب‌سواری و تیراندازی و هنرهای دیگر شنا کردن هم یاد بگیرد تا اگر روزی در آب غرق شود بتواند خودش را نجات بدهد. برای این کار دو نفر مربی شنا آوردند که روزی یک ساعت به فتحی شنا کردن بیاموزند. از چند روز که گذشت....
ادامه داستان را در جلد سوم کتاب بخوانید.

دانلود کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب مهدی آذر یزدی

نسخه الکترونیک این کتاب در فراکتاب در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار فراکتاب دانلود کنید یا به صورت آنلاین مطالعه نمایید.

خرید قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

برای خرید قصه های خوب برای بچه های خوب 3 و یا کل مجموعه می توانید به سایت یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کرده و آن را سفارش دهید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سوم

مشخصات کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب جلد سه قصه هایی از سندبادنامه و قابوس نامه در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: امیر کبیر
نویسنده: مهدی آذریزدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 104
موضوع: داستان کودک و نوجوان
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
104
دیویی :
[ج]8فا3/62
کتابشناسی ملی :
2676801
شابک :
9789643001674
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 3