حسینیه واژه ها جلد اول

در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است؛ کربلای خانوادگی، خانواده کربلایی

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
40,000
14%
ت 34,400
نظر شما چیست؟

کتاب حسینیه واژه ها جلد اول با عنوان «در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است» نوشته ی محسن عباسی ولدی، شعار «از کودکی با «یا حُدین» در دلمان حسینیه ساختی» را پایه کتاب خود قرار داده است و این کتاب همچون سایر کتاب های عباسی ولدی توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده و روانه بازار کتاب شده است.

معرفی حسینیه واژه ها جلد اول

این کتاب روضه هایی را از شهدای کربلا با بیانی ساده و روان و متفاوت بیان کرده است. روضه هایی را از شهدای کربلا با بیانی ساده و روان و متفاوت بیان کرده و مجموعه ای از متن های ادبی است که میان موضوعات مختلف و کاربردی در حوزه خانواده و تربیت فرزند با روضه های کربلایی اتصال برقرار می کند.

خلاصه جلد اول حسینیه واژه ها

عباسی ولدی در مقدمه کتاب این گونه نوشته است؛ حالا که روضه‌ها را نوشته‌ام، می‌بینم چه خوب می‌شود در میان روضه‌های تو زندگی کرد. همه ی زندگی یادآور روضه‌های توست. با این روضه‌ها می‌شود دائم الذکر بود: همیشه به یاد تو و کربلای تو.
وقتی در متن روضه‌های تو زندگی می‌کنم حال و هوایم چقدر فرق می‌کند و حالا می‌خواهم با وقتی که روضه‌ها را در حاشیه زندگی می‌شنوم.
تا به حال روضه‌ها را شنیده‌ام و حالا می‌خواهم با آنها زندگی کنم. زندگی با روضه‌ها کار هر کسی نیست، نگاه لطف تو اگر نباشد زندگی با روضه‌ها مقدور نیست.
مثل همیشه التماس می‌کنم، باران نگاه لطفت را از من دریغ نکن. باز هم بیچاره توام، اما بیچاره‌تر از همیشه، ببار بر من حسین جان!
جلد اول مجموعه حسینی واژه‌ها دارای بخش‌های متنوع و زیادی با عنوان‌های بسیاری مثل تو چرا بخشیدی و من چرا نمی‌بخشم،حسین!
 بچه‌ها دنبال بازی را دوست دارند.
آزادی نیاز است، زیاده خواهی نیست.
چقدر فاصله است میان تربیت ما تا تربیت شما حسین!
کاش معنای « دخترها پدری هستند» را می فهمیدیم!

برشی از متن حسینیه واژه ها جلد اول

تو چرا بخشیدی و من چرا نمی‌بخشم حسین؟
حر پیش از اینکه نماد گذشت خدا از گناه بنده‌اش باشد، نمونه گذشت بنده‌ای از جفای بنده دیگر است. گویی حر در کربلا ظهور کرد، تا گذشت در میان ما رواج یابد، اما روضه حر را چنان تفسیر کردیم که دلمان برای گذشت کردن تکان نخورد.
ما با روضه حر دنبال تکان دادن دل خدا هستیم، نه دل خودمان.
تو چرا بخشیدی و من چرا نمی‌بخشم حسین؟
چه قدر در روضه‌ها گفتیم و شنیدیم: «خدایا! حر دل زینب را لرزان من هر کاری هم کرده باشم، دیگر دل زینب را که نلرزانده‌ام. حالا که حر را بخشیدی، ما را هم ببخش». اما یک عمر...
...
اگر کسی سوار بر اسب،دنبال بچه ها بگذارد، وحشت می کنند،حتی اگر آن سوار، پدرشان باشد. کسی نیست به این غریبه ها بگوید از اسب هایشان پیاده شوند؟صدای شیهه و سم این اسب ها جان بچه ها را به لب می رساند.

بازی با آتش برای بچه ها خطر دارد. یک نفر برود به این جماعت بگوید مشعل ها را خاموش کنند!چه کسی با مشعل فروزان به دنبال بچه های گریان می دود؟

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد اول

خرید کتاب در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد اول

مشخصات کتاب در میان روضه هایت زندگی کردن خوش است را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 138
موضوع: دل‌نوشته‌های کربلایی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
138
کنگره :
‭BP41/4‬
دیویی :
297/953
کتابشناسی ملی :
6070320
شابک :
‭978-600-803157-4
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه کتاب حسینیه واژه ها جلد اول