کتاب 18 دقیقه pdf

محورهای تمرکز خود را بیابید؛ بر عوامل حواس پرتی غلبه کنید؛ و کارهای درست را انجام دهید

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900
نظر شما چیست؟

کتاب 18 دقیقه 

نوشته ی پیتر برگمن راهنمایی است برای این که بتوانید روی خودتان تمرکز کنید و به بهترین شکل ممکن استعدادها و توانایی هایتان را به کار بگیرید و احساس رضایت بیشتری از خود داشته باشید. برگمن با استفاده از داستان های کوتاه و راه حل های عملی، به افزایش تمرکز و اعتماد به نفس شما کمک می کند.

درباره کتاب 18 دقیقه (18 Minutes)  

این اثر در لیست ده کتاب برتر در زمینه تجارت و مدیریت که توسط رادیو ملی آمریکا تعیین شده، قرار دارد. تمرکز و کنترل ذهن دو موردی هستند که تنها در امتحان، درس خواندن، ورزش های رزمی و ... کاربرد ندارند. از جمله فنون و مهارت های مهمی که افراد باید داشته باشند تا بتوانند در دنیای تجارت و کسب و کار به موفقیت برسند و بتوانند به خوبی عمل کنند، تمرکز است. راه کارها و روش های بسیاری برای تمرین تمرکز و دور شدن از حواس پرتی ها و افکار منفی وجود دارد. بعضی از این روش ها ریشه در فرهنگ مردم یک منطقه دارد و بعضی دیگر ریشه های علمی دارند که با تمرین و تکرارشان می توان موفق شد.

کتاب 18 دقیقه به یک تمرین ذهنی اشاره دارد که افراد موفق قبل از شروع کارشان آن را انجام می دهند و طی آن از فکرهای منفی و بیهوده دور می شوند، برنامه ریزی هدفمند می کنند و با بیشترین میزان تمرکز به فعالیتشان در طول روز ادامه می دهند.

نکاتی که کتاب 18 دقیقه در مدیریت زمان پیشنهاد می دهد: درباره کارهایی که ارزش و اهمیت کم تری دارند به راحتی تصمیم درست بگیرید و زمان خود را به انجام کارهای مهم تر اختصاص دهید. شما می توانید در یک سال برای 5 مهارت اصلی تمرکز و برنامه ریزی کنید و موارد ناکارآمد را نادیده بگیرید. چهار موردی که باعث می شود به موفقیت و خوشبختی برسید را بشناسید؛ نقاط قوت، نقاط ضعف، موارد خاص در وجود شما و علاقه هایتان این چهار مورد هستند. عواملی که باعث ایجاد حواس پرتی و خراب کاری می شود را با حواس پرتی های مولد جایگزین کنید و به خودتان اهمیت بیشتری بدهید. با این روش می توانید به راحتی از عوامل برهم زننده تمرکز در طول روز مانند تماس تلفنی، دریافت پیام، صحبت های حضوری و ... رو به جلو حرکت کرد و به هدف های روزانه و سالانه رسید.

پیتر برگمن را بهتر بشناسیم

پیتر برگمن (Peter Bregman) موسس و مدیر عامل یک شرکت مشاوره و مدیریت جهانی به نام Bregman Partners است که به تیم های مدیریتی و رهبری شرکت های بزرگ در جهان مشاوره می دهد. او در رشته های مدیریت در دانشگاه های پرینستون و کلمبیا تحصیل کرده است. بر اساس رتبه بندی که توسط رادیو مرکزی آمریکا صورت گرفته، جایگاه هشتم میان 30 رهبر برتر جهان به برگمن اختصاص دارد.

جملات برگزیده کتاب 18 دقیقه

یک مکث کوتاه به شما کمک می کند حرکت بعدی خود را هوشمندانه تر انجام دهید. زندگی به بخشی از وجود شما تعلق ندارد، بلکه به همه آن تعلق دارد. آن را نفی نکنید و کاملش کنید. عنصر اول، نقاط قوت شماست. طی سال آینده بازی ای کنید که کاملاً متناسب با نقاط قوت شماست. اجازه ندهید آینده نامعلوم شما را فلج کند. فقط به حرکت ادامه دهید. روز خود را از پیش برنامه ریزی کنید تا بتوانید در طول روز پرواز کنید، با موفقیت مانور دهید و به سوی مقصد مورد نظر خود حرکت کنید.

در بخشی از کتاب 18 دقیق می خوانیم: چگونه از کمال گرایی بگریزیم؟ تلاش نکنید کار را طی یک قدم بزرگ انجام دهید. فقط شروع کنید. لازم نیست یک کتاب بنویسید، یک صفحه بنویسید. تمام فایل ارائه را درست نکنید، فقط یک اسلاید درست کنید. طی شش ماه اول کارتان انتظار نداشته باشید مدیری بی نظیر باشید، فقط تلاش کنید انتظارات شفاف و روشنی تعیین کنید. یک هدف کوچک مدیریت شدنی برگزینید و آن را انجام دهید. سپس هدف بعدی را دنبال کنید. این قدم های کوچک تر به شما فرصت می دهند بیشتر موفق شوید که به شما اعتمادبه نفس می دهد اگر هرکدام از اهداف شما در طی یک روز یا کمتر دست یافتنی باشد، فرصت های زیادی برای موفقیت خواهید داشت. کاری را انجام دهید که برای خودتان صحیح به نظر می رسد، نه برای دیگران. النور مادری بی نظیر برای سه فرزندمان است. خواب کودکان ما برای النور بسیار مهم است و در روزهای اولیه مادر شدن، کتاب های فراوانی درباره وظایف والدین مطالعه می کرد که هریک شامل توصیه هایی متفاوت برای خواباندن فرزندان در ساعتی پیش بینی شدنی در طول شب بودند. هر کارشناس توصیه ای متناقض با سایرین ارائه می کرد و با آن ها مخالف بود. تنها کاری که آن کتاب ها موفق به انجام آن شدند، این بود که النور را متقاعد کنند که نمی داند چه کاری انجام می دهد. فقط پس از دور ریختن تمام آن کتاب ها بود که توانست خود را یک مادر ببیند. او به جواب دست نیافت. درواقع، چیزی که به او کمک کرد، این بود که دیگر به دنبال جواب نمی گشت. چیزی که النور یافت، جواب مخصوص به او بود که به او امکان داد با وظایف مادرانه خود احساس راحتی کند. او آرام تر، باثبات تر و بااعتمادبه نفس تر شد که البته باعث شد فرزندانمان خواب بهتری داشته باشند. از تمام روش های ممکن کمک بگیرید: خواندن، شنیدن و یادگرفتن از سایرین؛ اما پس از آن، تمام توصیه ها را کنار بگذارید و به سرعت به طرف چیزی حرکت کنید که من آن را استاندارد طلایی جدید قلمداد می کنم: به اندازه کافی خوب بودن. به اندازه کافی والد، کارمند یا نویسنده خوب باشید. این برای شروع کار کافی است، زیرا درنهایت کلید کمال، انجام صحیح کار نیست، بلکه انجام کار به کرات است. اگر بدین نحو عمل کنید، سرانجام کار را به درستی انجام خواهید داد

صفحات کتاب :
317
کنگره :
5301818
دیویی :
‏‫650/1‬
کتابشناسی ملی :
‏‫BF637‭ /خ9‏‫‬‭ب36 1397
شابک :
978-964-236-979-9
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه 18 دقیقه