دانلود رایگان کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

روش های محبت ورزی به همسر از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام

امتیاز
5 / 3.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

کتاب دوستت دارم همسر عزیزم نوشته آقایان اسد الله طوسی و رحمت پوریزدی است که در آن روش‎های محبت کردن به همسر را از نگاه اهل بیت (ع) را بیان کرده اند.

 

بخشی از متن کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

خانواده اولین، مهم ترین و مقدس ترین تشکّل و اجتماع انسانی است و بخش اعظم موفقیت ها و شکست های انسان متأثر از موفقیت ها و شکست های خانواده است.
محور و بنیاد اصلی هر خانواده و منشأ همه ی بودن ها و شدن های خانواده زن و شوهر هستند. همچنان که نوع و چگونگی روابط آن دو کیفیت پازل خانواده را شکل می دهد، همچنین، در شکل گیری شخصیت و شاکله ی خودشان و سپس در شکل گیری پازل شخصیتی و شاکله ی فرزندانشان نیز مؤثر است.

نیز این رابطه در مرئی و منظر دیگران قرار داشته و منشأ قضاوت های دیگران خواهد بود. به جهت اهمیت جایگاه خانواده و به تبع آن همسران، شریعت مقدس و مترقی اسلام، بر آن بسیار ارج نهاده، توصیه ها و الزاماتی برای شکل گیریِ آن تدبیر کرده است.
تدابیری که اقدامات اولیه در جهت شکل گیری خانواده تا ارتباط همسران با یکدیگر و نیز تولید نسل و تربیت صحیح فرزند و... را شامل می شود.

از جمله مهم ترین تدابیر از این دست، قرار دادن عشق و محبت و روابطی همراه با مهر و دلدادگی بین اعضای خانواده به ویژه زن و شوهر است ؛ زیرا محبت و مهرورزی از زیباترین و بنیادی ترین اصول حاکم بر روابط خانوادگی و به ویژه رابطه بین همسران موفق و بانشاط است.
دین مبین اسلام نیز بر ابراز علاقه همسران به یکدیگر تأکید بسیار داشته و شیوه هایی را برای آن ارائه داده است. شایسته و نیکوست که همسران مهر و محبت را به طور مستقیم یا غیرمستقیم و به شیوهای گوناگون به یکدیگر ابراز کنند. اظهار عشق و محبت به همسر چندان تأثیرگذار است که اثر آنگاه تا سال ها در افراد باقی می ماند.

 

دانلود رایگان کتاب دوستت دارم همسر عزیزم

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود رایگان کتاب دوستت دارم همسر عزیزم فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب فایل pdf  (الکترونیکی) دانلود کنید.

کنگره :
‏‫‭BP258/5‏‫‬‮‭‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‭297/725
کتابشناسی ملی :
7281506
شابک :
‏‫‭978-600-379048-3‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
128

کتاب های مشابه دوستت دارم همسر عزیزم