امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

کتاب مردی به نام اوه محبوب ترین و موفق ترین اثر فردریک بکمن، نویسنده ی پرآوازه سوئدی است. این کتاب که از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و سایت آمازون در سال 2016 به شمار می رود، ماجرای مرد بازنشسته و افسرده ای است که امیدی به زندگی ندارد اما با ورود همسایه ای جدید رابطه ای جذاب بین آن ها شکل می گیرد که باعث دگرگونی شخصیت او می شود. ترجمه و نشر آن را علی اکبر قاری نیت و انتشارات نسل نواندیش بر عهده گرفته است.

معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب حاضر مشهورترین اثر فردریک بکمن (Fredrik Backman) است که تاکنون به 30 زبان ترجمه شده و در سراسر جهان کتابی محبوب و فوق العاده پرطرفدار محسوب می شود. این رمان در ایران نیز بارها تجدید چاپ شده که نشان از استقبال و محبوبیت بالای آن است. شخصیت پردازی بکر و نحوه ی روایت جذاب و متفاوت آن، از عواملی ست که بر جذابیت بیشتر کتاب مردی به نام اوه (A man called Ove) می افزاید. مهم ترین بخش کتاب همان شخصیت اصلی آن یعنی اوه است. پیرمردی غمگین که در طول داستان زندگیش دگرگون می شود و به یکی از ماندگارترین شخصیت های داستانی در دنیا تبدیل می شود.

خلاصه ی کتاب مردی به نام اوه

اوہ تمام آن چیزی است که نیاز دارید! در نگاه اول، اوه شاید عبوس ترین مردی باشد که تاکنون دیده اید. او مردی خسیس و زودرنج است که اصول و برنامه هایی دقیق و خشک دارد. مردم او را مردی بداخلاق تصور می کنند و او فکر می کند اطرافیانش افرادی نادان و ابله هستند. اوه مردی تنها، افسرده و منظم است. یک روز صبح اوه سراسیمه از خواب بیدار و با افرادی جدید مواجه می شود. یک زوج جوان با دو دختر پرسروصدا که همسایه ی او می شوند.

در طول داستان، اتفاق هایی امیدبخش و دوستی و رابطه ای جذاب بین اوه و زن همسایه که از قضا ایرانی است، شکل می گیرد و رمان مردی به نام اوه را به کتابی فراموش نشدنی تبدیل می کند. اثری پرفروش با کلمات عامیانه که شور و هیجان زیادی در سراسر اروپا ایجاد کرد. رمان دوست داشتنی فردریک بکمن درباره ی این پیرمرد عصبانی، یادآور این نکته است که وقتی زندگی را با دیگران سهیم شوید قطعا شیرین تر خواهد شد. اثری خاص که هم شما را می خنداند و هم به گریه می اندازد به طوری که بعد از اتمام کتاب به طور حتم دلتنگ آن خواهید بود.

برشی از متن کتاب مردی به نام اوه

همسر اُوِه سرنوشت «چیزی» جز کارهایش بود و به او مربوط نمی شد، ولی به نظر اُوِه، سرنوشت مشخص بود که در وجود «انسان» قرار داشت. خیلی عجیب بود که در شانزده سالگی آدم یتیم شود. قبل از آنکه فرصت داشته باشد جایگزینی پیدا کند، خانواده ش را از دست بدهد. اینجاست که می فهمی چقدر تنها هستی. اُوِه مدت دو هفته دلسوزانه و با احساس وظیفه شناسی روی ریل های راه آهن کار کرد.

با نهایت تعجب دید که این کار را دوست دارد. وقتی کار می کرد نوعی احساس آزادی داشت، زیرا وقتی ابزار را در دستش می گرفت، ثمرۀ تلاش هایش را با چشم می دید. اُوِه هرگز از مدرسه متنفر نبود. ولی از خوبی های آن هم کاملاً با خبر نبود. ریاضیات را دوست داشت و دو سال تحصیلی از همکلاسی هایش جلوتر بود. اما درس های دیگر برایش چندان مهم نبود. ولی این شغل چیز کاملاً متفاوتی بود و از همه چیز برایش بهتر بود. وقتی آخرین روز نوبت کاریش را تمام کرد، خیلی افسرده و ناراحت شد. نه به خاطر اینکه مجبور بود به مدرسه برگردد، بلکه با توجه به اتفاقاتی که برایش افتاده بود، نمی دانست چگونه امورات زندگی اش را بگذراند.

البته پدرش از خیلی جهات برایش خوب بود، ولی بعد از مرگش به جز یک خانۀ مخروبه، یک ماشین ساب قدیمی و یک ساعت مچی خط افتاده چیز دیگری به ارث نگذاشته بود. خیرات و کمک های کلیسا هم کاملاً منتفی بود. خدا می دانست می خواست چه بر سر اُوِه بیاید. وقتی اُوِه در شرکت به اتاق مخصوصی رفت تا لباسش را عوض کند با خود گفت: خدایا کمکم کن، تا شاید به گوش خدا برسد.

جملات کتاب مردی به نام اوه

اُوِه ساعتش را نگاه کرد و با بی‌میلی موافقت کرد. به فروشنده گفت بعضی از مردم کارهای مهم‌تری دارند و نمی‌توانند تمام روز منتظر بمانند، فروشنده سریع سرش را تکان داد.
...
اُوِه به این علت که به اینترنت اعتماد نداشت، رأی مخالف داد. همه‌اش می‌گفت نت، اگرچه زنش غر می‌زد و می‌گفت که تو باید اول این کلمه اینتر اضافه کنی که بشود اینترنت. خلاصه اینکه مدیریت جدید فهمید که نمی‌تواند در مقابل اُوِه بایستد.

...

دانلود کتاب مردی به نام اوه pdf رایگان

دانلود رایگان کتاب مردی به نام اوه امکان پذیر نمی باشد. زیرا ناشر محترم پی دی اف رایگان را در اختیار عموم قرار نداده است. بدیهی است دانلود رایگان آن باعث تضییع حق مترجم و ناشر می شود. می توانید با صرف هزینه ای آن را از طریق اپلیکیشن فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان مطالعه کنید.  

تعداد صفحات کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه دارای 352 صفحه می باشد.

بهترین ترجمه مردی به نام اوه

این کتاب توسط انتشارات و مترجم های گوناگونی ترجمه و منتشر شده است. ترجمه بر اساس نوع قلم و و سلیقه خواننده می تواند بهترین باشد. ترجمه حاضر را می توان یکی از بهترین ترجمه ها دانست.

اقتباس سینمایی مردی به نام اوه

آوازه ی محبوبیت و شهرت این کتاب تا حدی بود که نظر فیلنامه نویسان و کارگردانان را نیز به خود جلب کرد و در سال 2016 فیلمی با اقتباس از این اثر شگفت انگیز ساخته و به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل شد.

فردریک بکمن را بیشتر بشناسیم

فردریک بکمن نویسنده کتاب های پرفروش و موفق بسیاری است. دو اثر او یعنی مردی به نام اوه و مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است از پرفروش ترین آثار نیویورک تایمز و کشور سوئد به شمار می روند. او با همسر ایرانی خود و دو فرزندش در استکهلم زندگی می کند. وجود همسر ایرانی بکمن باعث شده تا ردپای حضور فرهنگ و آداب ایرانی در آثار او احساس شود.

نکوداشت های کتاب مردی به نام اوه

اگر جایزه ای برای بهترین و جذاب ترین کتاب سال وجود داشته باشد، این رمان برنده آن خواهد بود. (Booklist)

کتابی پرشور، خنده دار و بامزه (Kirkus Reviews) - کتابی عامه پسند و سرگرم کننده که خنده بر لبانتان می نشاند، همراه با تأمل اندیشمندانه ای از گم گشتگی و عشق. (Publishers Weekly)

کتابی بدیع و زیبا. زبان شورانگیز کتاب در سراسر این داستان جشن زندگی، لطافت، درخشش و جلوۀ خاصی به این جشن تماشایی داده است. شخصیت های داستان بکمن آن قدر اصیل و معتبر هستند که خوانندگان به راحتی می توانند افراد مشابهی را پیدا کنند که در همسایگی شان زندگی می کنند. (مجلۀ Self - Awareness)

خوانندگانی که به دنبال داستان های خوب با پیام عالی هستند، در این کتاب مشتاق لفاظی های این پیرمرد تنها با دیدگاه منحصربه فرد خواهند شد. (نشریۀ Booklist) - داستان بکمن بسیار جذاب، گیرا و مسحورکننده است. (مجلۀ Publishers weekly)

ظهوری شورانگیز... توصیف های کنایه آمیز، موزون و عالی که رقابت با اوه بداخلاق ولی با قلب مهربان و بخشنده را بسیار دشوار می کند. (نشریۀ Kirkus Reviews)

چاره ای نداری جز اینکه با داستان همراه شوی. رمانی جدید، موفق و پرمخاطره. (نشریۀ Psychology Today)

تصدیق الهام بخش عشق زندگی و پذیرش افراد با ماهیت و خصلت های شخصی شان. این کتاب داستانی تلخ و شیرین، دردناک، حساس و لطیف استه زد و بی اختیار گریستم و وقتی دوباره خواندم داستانش برایم دوست داشتنی تر شد. (Book Browse)

شخصیت هایی هستند که ما را سرگرم می کنند و می خندانند و داستان هایی هستند که با پوست و گوشتمان آن ها را احساس می کنیم، ولی این شخصیت و داستانش حتی بیشتر از این بر ما تأثیر می گذارد. مردی به نام اوه ما را به فکر وامی دارد که واقعاً کی هستیم و از زندگی مان چه می خواهیم... بکمن اوقات شور و شادی و دل شکستگی ها و غم و اندوه زندگی را در این رمان به ما یادآور می شود. حتی ترشروترین و خسیس ترین آدم ها هم اوه را دوست خواهند داشت. (لوئیس لوین، نویسندۀ کتاب پرستار ژولیت)

دانلود کتاب مردی به نام اوه

پی دی اف کتاب مردی به نام اوه را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود می توانید در کتابخوان به مطالعه ی آن بپردازید.
دانلود کتاب مردی به نام اوه بدون سانسور طبق قوانین وطارت فرهنگ و ارشاد امکان پزیر است. طبق قاعده و قانون هر کشور بر اساس موازین و مقررات، قوانین برای نشر کتاب، چه داخلی و خارجی وجود دارد.

مشخصات کتاب مردی به نام اوه در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: فردریک بکمن
مترجم: علی اکبر قاری نیت
تعداد صفحه: 352
موضوع: داستان خارجی
قالب: pdf

صفحات کتاب :
352
کنگره :
‏‫‬‭‮‬‮‭PT9877/13‭‬
دیویی :
839/738
کتابشناسی ملی :
6130194
شابک :
978-622-220-175-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مردی به نام اوه