امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زمین لرزه های بزرگ جهان


کتاب زمین لرزه های بزرگ جهان، اثری از محمدرضا سردار شیبانی می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است. زمین لرزه یکی از هراس آورترین رویدادهای طبیعی است که هر روزه در گوشه و کنار جهان اتفاق می افتد.

ویرانی گسترده و تلفات جانی زیاد ناشی از زمین لرزه باعث شده که بشر همواره بدنبال راهکاری برای کاهش آسیب های ناشی از این پدیده باشد.

نگاهی به آمارها نشان می دهد که برخی از کشورهای زلزله خیز جهان توانسته اند با شناخت دقیق زمین لرزه و رعایت اصول و مقررات شهر سازی در کنار اطلاع رسانی و آموزش مداوم، تا حدود زیادی خود را با این پدیده سازگار کنند. تجربه زمین لرزه در این کشورها نشان می دهد که بی تردید آگاهی و آمادگی افراد یک جامعه تأثیر بسزایی در کاهش خطرات زمین لرزه دارد.

گزیده کتاب زمین لرزه های بزرگ جهان

یکی از مهم ترین مطالعات زمین لرزه 1906 بررسی های مثلث بندی بود. یعنی اندازه گیری های نوری که تغییرات زاویه بین خطوطی را نشان می دهد که نقاط ثابتی را در روی زمین به یکدیگر وصل میکنند. به عبارت دیگر اندازه گیری هایی که نشان میدهد محل نقاط ثابت در نزدیک گسل ها با گذشت زمان تغییر می کند.

با تکرار اندازه گیری های مثلث بندی مشخص شد که بیشترین مقدار جابجائی در هنگام زمین لرزه بر روی گسل ها روی می دهد و با افزایش فاصله از گسل این جابجایی کاهش می یابد، به شکلی که خط مستقیمی که گسل را قطع می کند به شکل منحنی درمی آید.

کتابشناسی ملی :
5514454
شابک :
‏‫‬‭‫978-600-8497-96-7‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‬‭QE521/2‏‫‬‭‬‭‬‭/س4ز8 1397
دیویی :
‏‫‬‭363/3495

کتاب های مشابه زمین لرزه های بزرگ جهان