امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نشتیفان مهد آثار کهن

کتاب کتاب نشتیفان مهد آثار کهن اثری از زینت یار می باشد که توسط انتشارات آرسس منتشر شده است. بدون شک یکی از دغدغه های ارزشمند مردمان فرهنگ دوست، احیای آیین و سنن جامعه ی خویش است که متأسفانه بر اثر تعامل و تضارب فرهنگ ها که امروزه به برکت رسانه های گروهی دنیا در حال تحّول و بعضاً در حال اضمحلال و فراموش شدن است زنده و شاداب نگه دارند و کام تشنگان ادب و فرهنگ را از این چشمه ها سیراب نمایند.

آداب و سنن اقوام و جوامع، شناسنامه و هویّت اصلی افراد آن جامعه است و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی آن می بایست توسط افرادی علاقه مند و آگاه صیانت گردیده و به نسل های آتی منتقل گردد تا بدانند که آنان وارث چه میراث نفیس و ماندگاری می باشند.

امید آنکه نسل جدید با مطالعه ی این اثر اولاً: با دیده ی بصیرت نظر نموده کم وکاستی هایی اگر دیدند با سعه ی صدر بدان نگریسته و به مولّف تذکر دهند تا با همّت خوانندگان منتقد بتدریج آثار جامع تری را در این مورد شاهد باشیم و ثانیاً: نسل های آینده بدانند که نیاکان ما چگونه روزگار می گذرانده اند و خصوصاً با چه زحمات و خون دل هایی این میراث گرانبها را فراهم نموده و در اختیار ما قرار داده اند.

گزیده کتاب نشتیفان مهد آثار کهن

تعداد پله های یک آب انبار با عمق راچینه ی آن تناسب داشته و عمق راچینه نیز با عمق مخزن داخل زمین ارتباط داشته است. عمق مخزن در آب انبارهای مختلف متغیر بوده است.

 تقریباً پلکان تمام آب انبارها از سنگ بنا شده است. چون سنگ در مقابل فرسایش ناشی از رفت و آمد مراجعین مقاومت بیشتری نسبت به آجر داشته است.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫DSR2123‭‬ ‭/ن5‏‫‬‮‭ی2 1397
دیویی :
‏‫‬‮‭955/8268
کتابشناسی ملی :
5434236
شابک :
978-600-8497-84-4
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه نشتیفان مهد آثار کهن