کتاب بررسی فقهی جزایی جرائم علیه محتوا در فضای مجازی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بررسی فقهی جزایی جرایم علیه محتوا در فضای مجازی 

کتاب بررسی فقهی جزایی جرائم علیه محتوا در فضای مجازی، به قلم سید محسن سیدکابلی، رفتارهای ضد اجتماعیِ منجر به وقوع جرم و جرایم ارتکابی در فضای مجازی و  ابزار و وسیله ارتکاب جرم از طریق اینترنت، مورد مطالعه و بررسی قرار  می گیرد. اینترنت به عنوان ابزاری در دست بشریت امروزه جایگاه خود را در جامعه  پیدا کرده به گونه ای که می توان آن را جزء سبد خانواده قرار داد این ابزار باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد تا از معضلات بعدی آن جلوگیری شود.

خانواده، جامعه، نهادهای دولتی و غیر دولتی و آموزش صحیح در شناخت فضای  مجازی نقش مهمی را ایفا نموده هر چه آموزش از سطوح پایین تر و به موقع در  اختیار کاربران قرار گیرد جنبه های منفی استفاده از اینترنت کم تر می شود. یکی از معضلات جامعه این است که ابتدا فناوری را درون جامعه القاء کرده و  بعد از مدتی برخورد با چالش های آن شروع به آموزش و اطلاع رسانی می شود در  حالی که در دنیای پیشرفته ی امروزی، ابتداء آموزش و فرهنگ سازی صورت  می گیرد و بعد فناوری وارد آن کشور می شود.

کتاب بررسی فقهی جزایی جرایم علیه محتوا در فضای مجازی شاید تاثیری  کوچک در کاهش این گونه جرایم داشته باشد اما با نگاهی تخصصی، عناصر تشکیل  دهنده جرایم علیه محتوا را مورد ارزیابی قرار می دهد. در کتاب بررسی فقهی جزایی جرایم علیه محتوا در فضای مجازی سعی شده  مطالب به صورت ساده و شیوا بیان گردد تا خوانندگان بتوانند استفاده لازم را ببرند.

در کتاب بررسی فقهی جزایی جرایم علیه محتوا در فضای مجازی در مورد جرایم محتوایی که از زیرشاخه های جرایم علیه اشخاص  در فضای مجازی است بحث خواهد شد. جرایم محتوایی به دو شاخه جرایم علیه  حیثیت افراد و جرایم منافی عفت تقسیم می شود، این جرایم در فضای مجازی به  شکل های مختلفی صورت می گیرد از جمله جرایم: هرزه نگاری، واسطه گری، قمار  اینترنتی، شرط بندی، توهین، افتراء، نشر اکاذیب و ... هستند.

اما خانواده ها اساسی ترین و مهم ترین نقش را ایفا می کنند، به گونه ای  که هر چه آموزش از سنین پائین تر شروع شود کارایی بالاتر دارد استفاده از  آموزهای دینی و نقش آن در کاهش فحشا و فساد قابل توصیف است اهمیت دادن به  جامعه آن هم جامعه امروز که بیشتر آن را نسل جوان و تحصیل کرده تشکیل  می دهد احتیاج به سرمایه گذاری دارد اشتغال، تحصیل، ازدواج رابطه مستقیم  با کاهش جرایم در فضای مجازی دارد. این ها همه در سایه روابط درست و صحیح  بین افراد جامعه دستگاه های حکومتی شدنی است.

گزیده کتاب بررسی فقهی جزایی جرایم علیه محتوا در فضای مجازی

قمار یکی از بازی هایی مخرب و خانمان سوز است که متاسفانه در جامعه ما  که از جوامع اسلامی است رواج دارد این پدیده ضد اجتماعی با درستی یکی از  ناهنجاری های اجتماعی است که آثار آن در امور مالی و معنوی ونیز فردی و  اجتماعی به شکل های مختلف بروز می کند.

وقتی صحبت از قمار می شود یعنی چیرگی و غلبه یکی به دیگری در امور مالی  چیرگی و غلبه کسی که قمار را از دیگری برده است نمایان است در امور معنوی  چیرگی زشتی و کدورت و غلبه نفس بر انسان حاکم است در چیرگی و غلبه فردی فرد خود را بالاتر و خود برتری نسبت به دیگری دارد در چیرگی و غلبه اجتماعی  فرد در اجتماع کسی را بالاتر از خود نمی پسندد بلکه در ابتداء و قبل از  ورود به مباحث فقهی و حقوقی قمار این است که اثر مخرب قمار بر خانواده چقدر تاثیر گزار است.

باید این مطلب را هم گفت که نه تنها کشور عزیزمان با این پدیده ضد  اجتماعی سر در گریبان است بلکه اکثریت کشورها که در آن قمار رواج دارد هم  به تاثیرات مضر آن واقف هستند وقتی صحبت از اثر مخرب قمار به خانواده داری  یعنی اقتصاد خانواده از نشانه رفته است یعنی اعتیاد قماربازی هویت خانواده  راگرفته است یعنی آمار خودکشی در خانوادها رو به رشد رفته است یعنی اقتصاد  خانواده اقتصاد ورشکسته تبدیل شده است یعنی در بیش خانواده اعتماد از بین  رفته است.

قمار یک بیماری پیش رونده است که ابتداء به صورت یک فعالیت تفریحی شروع  می شود اما با مرور زمان شخص کنترل خود را در برابر انگیزش ها و هدف های  غیر انسانی آن پدیده از دست می دهد و وقت بیشتری را صرف این رفتار می کند  به طوری که تمامی وقت روزانه خود را صرف کرده است به گونه ای که فکر و ذکر  وقت او همه از قمار نشات می گیرد.

سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
371
کنگره :
‏‫‬‭HV6773‏‫‬‭/س9ب4 1397
دیویی :
‏‫‬‭364/168
کتابشناسی ملی :
5543665
شابک :
978-622-229-000-9

کتاب های مشابه بررسی فقهی جزایی جرائم علیه محتوا در فضای مجازی