کتاب رابطه اصول حسابداری و بانکداری pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رابطه اصول حسابداری و بانکداری

نوشته ی مریم سلگی، به بررسی مباحثی در خصوص پیدایش حرفه حسابداری، تاریخچه تاسیس بانک های ایرانی و خدمات و تسهیلاتی که بانک ها به مشتریان ارائه می دهند، می پردازد.

حسابداری یک سیستم است که در آن فرایند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل ها و مدل های خاص انجام می گیرد تا افراد ذینفع درون سازمانی مثل مدیران و یا برون سازمانی مثل بانک ها، دولت و... بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده های خام مالی را دریافت نموده آن ها را به نظم در می آورد. محصول نهایی نظام حسابداری گزارش ها و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری اشخاص ذینفع (مدیران، سرمایه گذاران، دولت و...) قرار می گیرد.

در بخشی از کتاب رابطه اصول حسابداری و بانکداری می خوانیم

اهمیت انکارناپذیر نقش نظام بانکی کشور در کاهش میزان جرم صدور چک بلامحل، موجب شده است بسیاری از نظام های حقوقی جهان با تغییر و تجدید نظر در روند قانون گذاری خود برای بانک ها نقشی اجرایی و تا حدودی قضایی در برخورد با صادر کنندگان چک بلامحل قائل شوند.

موفقیت این نظام ها در کنترل و نیز به حداقل رساندن جرم صدور چک بلامحل و آسیب شناسی که در نظام حقوقی ایران صورت گرفته است، معاونت حقوقی و توسعه قضایی قوه قضاییه را به سوی تهیه پیش نویس اصلاح قانون صدور چک سوق داد.

در همین راستا از سال 1383 تا کنون جلسات کارشناسی متعددی با حضور قضات مجرب دستگاه قضا، مدیران و کارشناسان برجسته نظام پولی و بانکی کشور، تشکیل و با بهره گیری از مطالعات تطبیقی صورت گرفته در سایر نظام های حقوقی جهان، پیش نویس اولیه لایحه مزبور، تهیه و تدوین شد.

صفحات کتاب :
166
کنگره :
‏‫HG3270/2‭‬ ‭/آ6‭س77 1396‬‬‬‬‬
دیویی :
332/10955‬
کتابشناسی ملی :
4760107
شابک :
978-600-8796-59-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه رابطه اصول حسابداری و بانکداری