امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 7,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرمانده اسطوره

در کتاب فرمانده اسطوره که به زندگی امیر سرلشکر خلبان شهید مصطفی اردستانی اختصاصی ‌یافته است ابعاد مختلف زندگی ایشان به ویژه افتخارآفرینی‌های وی در طول دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است. در آن موقع که شعله‌های جنگ زبانه کشیده بود و داشت همه چیز را می‌سوزاند. صنعت نفت نوک پیکان جنگ به شمار می‌رفت و مهم‌ترین و اساسی‌ترین هدف دشمن، مراکز نفتی خوزستان بود. رادیوهای بیگانه می‌گفتند اگر صدام موفق شود صدور نفت ایران را قطع کند، به طور قطع در جنگ پیروز خواهد شد. آن ها تبلیغ می‌کردند که اگر صدام خوزستان را از ایران جدا کند، ایران شکست خورده است. شهید اردستانی به عنوان یک خلبان به خوبی این مطلب را درک می‌کرد.

کتاب فرمانده اسطوره با همت آقایان مجتبی نیک رهی و جعفر کریمی در انتشارات صریر تهیه و تنظیم شده است. وجه افتراق این کتاب با سایر کتب تألیف شده در خصوص شخصیت امیر شهید اردستانی، مصاحبه باهمرزمان آن شهید بزرگوار در یگان های آفندی و پدافندی هست که تاکنون از این نگاه به جنبه‌های مختلف فرماندهی، مدیریتی و شخصیتی آن شهید عزیز پرداخته نشده است.

گزیده کتاب فرمانده اسطوره

شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی در تاریخ 11 / 10 / 1328 در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان ورامین دیده به جهان گشود. دوران طفولیت، تحصیلات ابتدائی و متوسطه را تا اخذ مدرک دیپلم در زادگاهش سپری کرد.

در سال 1348 به سربازی اعزام گردید و دوران سربازی خود را تحت عنوان سپاهی دانش دریکی از روستاهای اسفراین با تدریس دانش آموزان مقطع ابتدائی گذرانید. پس از انقضای خدمت سربازی در سال 1350 به استخدام نیروی هوائی درآمده و با انتخاب تخصص خلبانی وارد دانشکده خلبانی شد. آموزشهای پادگانی ، زبان انگلیسی ، آکادمی پرواز به سرعت طی شد و در فاز پرواز، اولین پرواز خود را به مدت 30 ساعت با هواپیمای پاپ پشت سر گذاشت.

در تاریخ 26 / 12 / 1351 جهت طی دوره تکمیلی پرواز به امریکا اعزام شد. ادامه آموزش در امریکا با زبان انگلیسی تا اخذ مدرک دیپلم ، آکادمی تکمیلی پرواز و پرواز با هواپیماهای تی 41 ، تی 37 و تی 38 به مدت 320 ساعت به انجام رسید و با دریافت نشان (وینگ) خلبانی و ارتقاء به درجه ستوان دومی در تاریخ 13 / 8/ 1353 به ایران بازگشت. هواپیمای اف 5 گزینه‌ای بود که برای شهید اردستانی تعیین گردید تا توانائی خود را در محک آزمایش قرار دهد.

کتابشناسی ملی :
7313366
شابک :
‫‬‮‭978-600-331-828-1‬‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
224
کنگره :
‏‫‬‮‭‭DSR1668
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‮‭955/0844092

کتاب های مشابه فرمانده اسطوره