امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سواد رسانه ای در یک نگاه

به تالیف معصومه نصیری، در این کتاب می آموزید که ارتقاء سواد رسانه ای، ارتقاء آموزشی نیست بلکه از طریق آن مهارت های مواجهه، تحلیل و مصرف رسانه تقویت شده و شما قدرت انتخاب بهتر متن رسانه ای را خواهید داشت. 

سواد رسانه ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است، چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر، چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد... 

با خواندن کتاب سواد رسانه ای در یک نگاه، شما درمی یابید در مواجهه با هر پیام باید بپرسید چه کسی، چرا و با چه هدفی این پیام را ایجاد و ارسال کرده است و این پیام بناست چه تاثیری بر روی شما داشته باشد. همچنین فرا خواهید گرفت نگاه سلبی و حذفی نداشته باشید اما هوشمند در عرصه پر تلاطم مجازی حضور داشته باشید. شما باید بتوانید با سواد رسانه ای باشید و در پی آن زوایای پنهان در سطرهای نانوشته یک پیام را درک کنید. 

اهمیّت این امر سال ها پیش برای سایر کشورها مبرهن شده است و آن ها سعی در تربیت شهروندان هوشمند در مواجهه با رسانه ها داشته اند چراکه می دانستند آسیب های مترتب از ناآگاهی از این فضا چگونه می تواند سبک زندگی و فرهنگ یک کشور را تحت تاثیر قرار داده و پله پله آن را به سمت نابودی سوق دهد. 

سواد رسانه ای می تواند به مخاطبان رسانه ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه ای کمک می کند تا از سفره رسانه ها به گونه ای هوشمندانه و مفید بهره مند شویم فرد بدون داشتن مجموعه مهارت ها، شناخت و سواد لازم در مسیر گرداب آگاهی کاذب سیل مطالبی که در طول روز به سوی او از طریق همین ابزارهای ارتباطی اینترنتی سرازیر می شود، قرار می گیرد و در کنار تشخیص ندادن صواب از ناصواب، دچار آسیب هایی همچون هدر رفتن وقت، کناره گیری از زندگی روزمره، اعتیاد به اینترنت، دامن زدن به شایعه های شکل گرفته در فضای مجازی، جایگزینی ارتباطات مجازی به جای ارتباطات چهره به چهره می شود.

کنگره :
P96‭‬‭/س9‏‫‬‮‭ن6
دیویی :
320/23
کتابشناسی ملی :
4893475
شابک :
978-600-8794-44-8
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
59

کتاب های مشابه سواد رسانه ای در یک نگاه