نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شبکه های اجتماعی 

 جلد ششم شهروند هوشمند 

 کتاب شبکه های اجتماعی اثر معصومه نصیری، به تاثیر شبکه های اجتماعی در هویت ما و اصول اولیه حضور در شبکه های اجتماعی پرداخته است. قطعاً حضور در فضای آنلاین از هر نوع و شکل، سبب ایجاد تغییرات مثبت و منفی در شخصیت و اندیشه شما خواهد شد. تغییراتی که بدون حس کردن و حتی برنامه ریزی ذهنی رخ می دهد.

 باید بپذیریم شبکه های اجتماعی یا جوامع مجازی، بخشی از زندگی واقعی ما شده اند. در دنیایی که به هر سو روی بگردانید با انبوهی از پیام های رسانه ای مواجه می شوید که هر کدام با مقصودی خاص برای تحت تاثیر قرار دادن شما تولید و ارسال شده اند، ساده انگارانه ترین کار پذیرش بدون بررسی و تحلیل این پیام هاست. شاید برای همین باشد که تا چند سال آینده دیگر مدرک تحصیلی و توانایی خواندن و نوشتن، شما را در زمره باسوادان قرار نمی دهد و اگر مهارت یا سواد استفاده و تحیل پیام های رسانه را نداشته باشید جزو بی سوادان محسوب می شوید. مجموعه کتب شهروند هوشمند خلاصه ای از آنچه در حوزه سواد رسانه ای نیاز تک تک افراد جامعه برای کسب مهارت های مواجه با محتوای تولید شده از سوی رسانه هاست، می باشد.

 در این کتاب پنج سوال و پنج نکته طلایی که باید مدام در مواجه با پیام های رسانه ای از خودتان بپرسید، در آغاز هر فصل تکرار شده است تا با نهادینه سازی آن، حداقل دیگر خواننده بدون بینش در فضای پهناور رسانه ای با تاکید بر فضای آنلاین رسانه ای نباشید. هرگاه با تمرین و تکرار توانستید این سوالات کلیدی و طلایی را در مواجه با پیام ها، مخصوصاً آن هایی که در حال معرفی یا نهادینه سازی سبک خاصی از تفکر و زندگی است، پاسخ دهید یعنی قطار ذهن شما روی ریل سواد رسانه ای قرار گرفته و در حال حرکت است.

به این کتاب بسان یک کتاب که در نهایت باید یک بار خوانده شود، ننگرید. این کتاب را روی میز و در دسترس همیشگی خود و فرزندانتان قرار دهید تا شاید با نگاه چند باره به آن بتوانید موارد مطرح شده را ملکه ذهنتان کنید. سواد رسانه ای تنها و تنها و تنها از راه آموزش، تکرار و تمرین کسب خواهد شد. شما باید مهارت تفکر انتقادی و هوشمندانه را با تکرار کسب کنید. 

لطفاً به مطالب موجود در کتاب بسان واکسنی برای محافظت از بیماری بنگرید. این نکات شما را واکسینه خواهد کرد تا قربانی بی اطلاعی خودتان در فضاهای آنلاین و مجازی نباشید. آمار هم تاکید دارد اکثر کسانی که در این فضا قربانی شده اند یا فاقد اطلاع و دانش در این زمینه بوده اند یا آنچه بلد بودند را به موقع استفاده نکردند.

صفحات کتاب :
59
کنگره :
‏‫‬‭HM741‏‫‬‮‭/ن6ش2 1396
دیویی :
‏‫‬‮‭‬‮‭302/3
کتابشناسی ملی :
4893676
شابک :
978-600-8794-38-7
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه شبکه های اجتماعی