نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی


کتاب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، به تالیف محمد کربلایی تاج الدین و حسن محمدنژاد و سعید سلیمی،
از مجموعه کتاب های «یادداشت های موضوعی در حوزه جنگ نرم» است که در آن ها سعی شده است با بررسی و تشریح ابعاد جنگ نرم به ارتقاء آگاهی عمومی در این حوزه کمک نماید.

با توجه به بررسی به عمل آمده از تاریخچه ی زندگی بشر از ابتدای خلقت تا کنون، اهمیت استفاده از عملیات روانی به عنوان یکی از اصلی ترین حربه ها به منظور ایجاد روحیه و انگیزه بین نیروهای خودی، پیشبرد و موفقیت آن‌ها در جبهه‌ی جنگ، حفظ روحیه‌ی مردم برای انجام دادن پشتیبانی‌های همه جانبه و از سوی دیگر ایجاد شک و تردید در بین مردم طرف مقابل و از بین بردن انگیزه‌ی نیروهای نظامی آن‌ها اجرا می‌گردد.

در کتاب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مشخص شده که اهمیت فوق العاده‌ی عملیات روانی در پیشبرد اهداف مورد نظر بر هیچکس پوشیده نیست و در طول تاریخ، عملیات روانی به عنوان یکی از شیوه‌های شکست دادن حریف و کاهش توان رزمی او همواره مورد استفاده قرار گرفته است. 

همچنین عملیات روانی می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ی عملیات نظامی در راستای ارتقاء روحیه و آمادگی نیروهای مسلح و مردم یک کشور موثر باشد. با توجه به اینکه پژوهش‌های فراوانی در حوزه‌های دشمن شناسی، تهدید شناسی و عملیات روانی و شیوه‌های تهدیدات نرم انجام پذیرفته و کتب و مقالات فراوانی نیز در این زمینه منتشر شده است، لیکن جهت آشنایی با گستره موضوعات مرتبط با عملیات روانی، جنگ نرم و دشمن شناسی به صورت خلاصه و موجز، مجموعه یادداشت‌های موضوعی عملیات روانی تهیه گردید.


سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
40
کنگره :
‏‫‭HM851‭/س755ف6 1395‬
دیویی :
‏‫‭303/4833‬‬
کتابشناسی ملی :
4228980
شابک :
‫‭978-600-8415-03-9

کتاب های مشابه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی