کتاب عوامل تشدید مجازات pdf

با رویکرد قانون مجازات اسلامی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عوامل تشدید مجازات

کتاب عوامل تشدید مجازات توسط عبدالله فرجی نوشته شده است. تشدید مجازات یکی از مباحث مهم مربوط به حقوق کیفری می‌باشد که اعمال و اجرای آن رعایت اصول پذیرفته شده در هر نظام حقوقی را می‌طلبد. برای اعمال آن باید از اصولی که مبنای نظام‌های کیفری قلمداد می‌شوند و سال‌های سال برای تبیین و اجرای آن‌ها زحمت کشیده شده است مدد گرفت.

اگر تشدید مجازات بدون رعایت این اصول و نقص قوانین اجرا شوند نه تنها برای مجرم آثار مخربی در روحیه وی را به همراه دارد بلکه برای جامعه نیز خطرناک است و نظام کیفری را تنها به عنوان یک نهاد سرکوب‌گر معرفی می‌کند، از این رو توجه به تمامی جوانب تشدید مجازات و علل مشدده مجازات‌ها از نظر حقوقی و تبیین جایگاه آن به عنوان مهم‌ترین منبع اخذ قوانین و بسیاری از رویه‌ها در ایران اسلامی بسیار مهم جلوه می‌کند.

بخشی از متن کتاب عوامل تشدید مجازات

ارتکاب مجدد جرم قابل تعزیر : آنچه که در اینجا باید بدان اشاره نمود آن است که آیا ارتکاب مجدد جرمی که مشمول مجازات بازدارنده است نمی تواند باعث تحقق تکرار شود؟ قانون گذار به عمد یا به سهو تنها ارتکاب مجدد جرم قابل تعزیر را موجب تحقق تکرار جرم دانسته و از ذکر جرائم مستحق مجازات های بازدارنده خودداری کرده است. به نظر می رسد با توجه به اینکه در قسمت اخیر ماده 48 ، تشدید مجازات های بازدارنده نیز پیش بینی شده است، حذف مجازات های بازدارنده به عنوان شرط ثانی تحقق تکرار جرم عمدی نبوده است.

با این وجود حسب صراحت ماده در صورتی که فردی قبلا مجازات تعزیری یا بازدارنده را تحمل کرده باشد و در مرتبه ثانی مرتکب جرم مشمول مجازات های بازدارنده شود، مجازات جرم اخیر علی رغم بیان قسمت اخیر ماده 48 قابل تشدید نخواهد بود.

کتابشناسی ملی :
7536943
شابک :
978-580-6229-18-8
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
78
کنگره :
TD 753/ف8ع4 1397
دیویی :
828/5960

کتاب های مشابه عوامل تشدید مجازات