امتیاز
5 / 3.7
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
55,000
15%
ت 46,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب سفر به آن سوی دریاها اولین جلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است.

سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی این مجموعه، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. 

در این متن می خوانید:

کتاب سفر به آنسوی دریاها pdf

pdf کتاب سفر به آنسوی دریاها در سایت فراکتاب موجود نمی باشد. شما می توانید نسخه صوتی و چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه نمایید.

خلاصه کتاب سفر به آنسوی دریاها

در جلد اول از این مجموعه با نام "سفر به آن سوی دریاها" مخاطب با اولین کشورهای استعمارگر یعنی اسپانیا و پرتغال آشنا می‌شود و به همراه شخصیت‌هایی چون واسکو دوگاما، کریستف کلمب و ماژلان ماجراجو، به آن سوی اقیانوس‌ها سفر می‌کند؛ در کشتی این اروپایی‌ها قرار می‌گیرد و با آن‌ها به سرزمین ادویه و قاره‌های جدید و کشف نشده می‌رسد.
خواننده در این کتاب به نقش پاپ در تهییج استعمارگران و شیوه‌ی عادلانه(!) او در تقسیم جهان بین دو کشور پرتغال و اسپانیا پی‌ می‌برد و در صفحات مختلف با علت نامگذاری مکان‌هایی چون فیلیپین یا ساحل عاج آشنا شده و در نهایت از سرنوشت این ماجراجویان با خبر می‌شود. 
این کتاب مخاطب را با ماجراجویی‌های خود همراه می‌کند و در صفحات اندک خود، سرنوشت امپراتوری‌های بزرگ آمریکای مرکزی و جنوبی را پس از ورود مهاجران یا در حقیقت مهاجمان به تصویر می‌کشد.
در نهایت علاقه‌ی سایر کشورهای اروپایی مانند هلند، فرانسه و انگلستان که با شنیدن خبرهای موفقیت اسپانیا و پرتغال در آن سوی دریاها، کشتی ‌های خود را روانه‌ی اقیانوس‌ها می‌کنند را به خواننده نشان می‌دهد و در جلدهای بعدی، سرنوشت آنان را بیان می‌کند.

کتاب سفر به آنسوی دریاها چند صفحه است؟

کتاب سفر به آنسوی دریاها 131 صفحه می باشد. شما می توانید با شنیدن نسخه صوتی این کتاب، با صرف زمان کمتری نسبت به مطالعه آن، از داستان جذاب این کتاب مطلع شوید.

دانلود کتاب سفر به آنسوی دریاها

تنها نسخه صوتی کتاب سفر به آنسوی دریاها در سایت فراکتاب قابل دانلود می باشد. جهت دانلود کتاب سفر به آنسوی دریاها، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید این کتاب، آن را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

متن کتاب سفر به آنسوی دریاها

با خواندن یا شنیدن کتاب سفر به آنسوی دریاها به طور کامل با متن این کتاب آشنا می شوید. برای نمونه بخشی از متن کتاب در زیر آورده شده است:

پاپ، که می‌دانست ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و این دو قدرت دریای مدتی بعد پشتیبانی او را برای تصرف و تسلط بر یک سرزمین مشخص خواهند خواست، تصمیم گرفت تکلیف هر دو را برای همیشه و به شکلی واضح روشن کند.
 راه حل نهایی پاپ این بود: روی نقشه، نقطه‌ای در صد فرسنگی غرب جزایر آزور، که در اقیانوس اطلس قرار داشت و پیش از این توسط پرتغال کشف شده بود، مشخص شود. سپس یک خط فرضی از شمال به جنوب رسم شود که از این نقطه بگذرد. بنا به اعلام پاپ، تمام سرزمین‌هایی که در شرق این خط قرار می‌گرفتند، در محدوده‌ی فعالیت اکتشافی پرتغال و تمام مناطق کشف شده در غرب این خط به اسپانیا متعلق بودند.

سفر به آنسوی دریاها رایگان

با خرید مجموعه کتاب سرگذشت استعمار چاپی امکان دانلود رایگان کتاب صوتی سفر به آن سوی دریاها در فراکتاب برای شما فراهم خواهد شد.

خرید کتاب سفر به آن سوی دریاها

امکان خرید کتاب سفر به آن سوی دریاها در فرمت چاپی و خرید و دانلود کتاب صوتی سفر به آن سوی دریاها در فراکتاب فراهم شده است. همچنین با خرید مجموعه کتاب سرگذشت استعمار چاپی دانلود رایگان کتاب سفر به آن سوی دریاها برای شما ممکن خواهد شد.

دانلود رایگان کتاب سفر به آن سوی دریاها

مشخصات کتاب سفر به آنسوی دریاها
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر
کتابشناسی ملی :
5280777
شابک :
978-600-03-2752-1‬
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
131
کنگره :
‏‫‬‭D23‏‫‭/م9س7 1397
دیویی :
‏‫‭[ج] 909‬

کتاب های مشابه سفر به آن سوی دریاها