امتیاز
5 / 0.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خرید چاپی
55,000
15%
ت 46,750
نظر شما چیست؟

کتاب به دنبال کادی هشتمین جلد از مجموعه‌ کتاب سرگذشت استعمار، نوشته مهدی میرکیایی است. سرگذشت استعمار یک مجموعه ۱۵ جلدی است که در هر جلد آن به بخشی از تاریخ کشورهای استعمارگر و روش‌های استثمار دیگر ملت‌ها توسط آنان پرداخته می‌شود. این مجموعه توسط انتشارات سوره‌ مهر برای مخاطب ۱۳+ سال به چاپ رسیده است.

معرفی کتاب به دنبال کادی

مهدی میرکیایی نویسنده‌ی کتاب به دنبال کادی و مجموعه کتاب سرگذشت استعمار، متولد سال ۱۳۵۲ در شهر تهران است. او دارای مدرک دکتری تاریخ و عضو هیات علمی گروه آموزشی تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی است. وی در این مجموعه با زبانی ساده و نثری روان که می‌تواند مخاطب نوجوان را جذب کند، به تاریخ کشورهای اروپایی بعد از دوران رنسانس می‌پردازد؛ زمانی که بواسطه سفرنامه‌ی معروف مارکوپلو، اروپایی‌ها با فرهنگ و جغرافیای کشورهای شرق آسیا آشنا شده بودند و سودای بدست آوردن ثروت آن‌ها را در سر می‌پروراندند. جلد هشتم از این مجموعه با نام به دنبال کادی، ادامه تاریخ استعمار شبه قاره‌ی هند را بیان می‌کند. این کتاب ابتدا تاریخ اشغال هند توسط کمپانی هند شرقی را کامل می‌کند.

سپس به انقلاب خونین ۱۸۵۷ مردم هند می‌پردازد و در ادامه‌ی آن به تغییر روند حاکمیت هند پس از ۱۰۰ سال استعمار کمپانی هند شرقی و انتقال آن به دست دولت انگلستان می‌پردازد؛ زمانی که آخرین امپراتور ظاهری گورکانی توسط ماموران انگلیسی تبعید می‌شود و ملکه انگلستان علناً هند را متعلق به خودش اعلام می‌کند و با تعیین نایب السلطنه برای آن، سیاست‌های جدیدی را در پیش می‌گیرد. با شروع این سیاست‌ها، طبقه‌ی جدیدی از افراد تحصیلکرده‌ی هندی بوجود آمد که آتش زیر خاکستر انقلاب هند را به شیوه‌ای دیگر شعله‌ور می‌کند. در ادامه‌ی کتاب با گاندی رهبر استقلال مردم هند همراه می‌شویم و پا به پای او با شیوه‌ی مبارزه‌ی بدون خشونت پیش می‌رویم تا سرانجامِ این مبارزه همگانی را ببینیم.

دانلود کتاب به دنبال کادی

دانلود نسخه صوتی کتاب به دنبال کادی در سایت فراکتاب فراهم می باشد. جهت دانلود نسخه صوتی این کتاب، کافی است تا نرم افزار اندرویدی فراکتاب را نصب نموده و پس از خرید، کتاب به دنبال کادی را در کتابخوان فراکتاب بشنوید.

پی دی اف کتاب به دنبال کادی

pdf کتاب به دنبال کادی در سایت فراکتاب موجود نمی باشد. شما می توانید نسخه صوتی و چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب تهیه نمایید.

بخشی از کتاب به دنبال کادی

گاندی چرخ را به خانه اش برد و از پیرزنی خواست تا کار کردن با آن را به او آموزش دهد. مدتی بعد شروع به بافتن "کادی" کرد. او در کنار فعالیت‌های سیاسی، روزانه چهار ساعت را به نخ ریسی و بافتن کادی اختصاص می‌داد. گاندی پس از مدتی توانست لباسش را از پارچه‌ای که خودش بافته بود تهیه کند. سپس از دوستانش هم خواست که آنها هم برای لباس‌هایشان از کادی‌ای که خودشان بافته بودند استفاده کنند. دوستان گاندی با مردم ویجاپور صحبت کردند و آن‌ها قول دادند که اگر خریداری برای پارچه‌هایشان پیدا شود، دوباره به سراغ چرخ‌های نخریسی قدیمی بروند. هر سال دویست میلیون لیره پارچه انگلیسی وارد هند می‌شد. گاندی می‌دانست انگلیسی‌ها هر روز فروش کالاهایشان را با روز قبل مقایسه می‌کنند و اگر درآمدشان اندکی کاهش داشته باشد، به وحشت می‌افتند. او از اهالی ویجاپور خواست بافتن کادی را آغاز کنند و از پیروانش هم درخواست کرد که فقط پارچه دستباف هندی بپوشند. برای کسانی هم که می‌خواستند وارد کنگره ملی هند شوند، شرط گذاشت حتماً باید از کادی استفاده کنند. مدتی بعد گروه زیادی از مردم با پوشیدن کادی به خیابان‌ها می‌آمدند. انگار این پارچه لباس یک‌دست پیروان گاندی و طرفداران آزادی هند شده بود.

خرید کتاب به دنبال کادی

برای خرید کتاب به دنبال کادی نسخه چاپی و صوتی می‌توانید در فراکتاب اقدام بفرمایید. امکان خرید مجموعه کتاب سرگذشت استعمار نیز در فراکتاب وجود دارد.

خرید کتاب به دنبال کادی

مشخصات کتاب به دنبال کادی را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات کتاب سفر الماس
نشر: سوره مهر
نویسنده: مهدی میرکیایی
رده سنی: نوجوان
موضوع: تاریخ کشورهای استعمارگر

 

صفحات کتاب :
115
کنگره :
‏‫‬‮‭D23‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‮‭[ج]909
کتابشناسی ملی :
6043945
شابک :
978-600-032760-6
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه به دنبال کادی