کتاب پیش از آنکه سرها بیفتد pdf

نقد رمان رازهای سرزمین من نوشته رضا براهنی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,350
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیش از آنکه سرها بیفتد

 کتاب پیش از اینکه سرها بیفتد، نقدی بر رمان «رازهای سرزمین من» نوشته ی رضا براهنی است. رازهای سرزمین من رمانی می باشد که حوادث بین سال های 1332 تا 1358 را بیان می دارد. 

تمام ماجراهای این داستان در دوران سلطنت محمد رضا پهلوی و یک سال پس از پیروزی انقلاب شکل می گیرد. سرشار این کتاب را در 10 بخش تنظیم کرده است. بخش اول مقدمه است. پس از مقدمه خطوط اصلی رمان براهینی می آید.

زاویه دید، شخصیت های داستان اشکال های منطقی، اشکالات نثر کتاب، همه از مواردی است در بخش های بعدی سرشار در این کتاب آورده است. در این کتاب ابتدا به صورت کامل ماجرای رمان «راز های سرزمین های من» و معرفی کامل شخصیت های رمان و طرز تفکر نویسنده آورده می شود و سپس مؤلف به نقد کتاب می پردازد.

گزیده کتاب پیش از آنکه سرها بیفتد

همسایة تیمسار شادان، که یک صابون‌فروش تبریزی است، اطلاعاتی را از زندگی تیمسار، به مخاطبی مجهول می‌دهد.

تیمسار شادان یکی از شخصیت های مهم داستان است. او از افسران با نفوذ ارتش است. زن و ‌خواهرزن بسیار زیبایی دارد. اغلب، گماشته‌های جوان و خوش‌بَر و رو را برای خدمت به خانه‌اش می‌برد؛ و شایع است که روابط جنسی با آن ها برقرار می‌کند. تیمسار، در ‌‌یکی از مراسمی که به مناسبت ٢١ آذر ـ سالروز بازگشت مجدد ارتش به آذربایجان ـ برگزار شده، از اسب سقوط کرده، و از یک پا، لنگ شده است. او، سرانجام نیز، به وضع مبهمی، در شیراز، به قتل رسیده است.

صفحات کتاب :
264
کنگره :
‏‫PIR7963‭‬ ‭/ر38ر20837 ‏‫ 1389‭‮‬
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
‎2‎0‎9‎4‎4‎5‎1
شابک :
‏‫‭978-600-175-038-0‮‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه پیش از آنکه سرها بیفتد