امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازنویسی فیلم نامه

کتاب بازنویسی فیلم نامه اثر ل‍ی‍ن‍دا س‍ی‍گ‍ر توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. دکتر لیندا سیگر مولف کتاب های مختلف فیلمنامه نویسی است او پس از فارغ التحصیلی در رشته ادبیات نمایشی در 1981 مشاوره فیلمنامه نویسی را تعریف کرد و از آن تاریخ به فیلمنامه های سینمایی از جمله فیلمنامه شاهد برنده جایزه اسکار و سریال های تلویزیونی مثل سریال ریش ها مشاوره داد.

کتاب باز نویسی فیلمنامه اولین کتاب وی در رشته فیلمنامه نویسی است که در 1988 چاپ شد و تاکنون بارها به چاپ مجدد رسیده است. در مقدمه کتاب می نویسد تاکید این کتاب به بازنویسی است چرا که اگر چیزی بنویسید آن را باز نویسی خواهید کرد خصلت نویسندگی همین است.

اگر نویسنده ای نباشید که برای خودش می نویسد و در سبد کاغذ باطله میریزد چندین بار خود را در حال بازنویسی خواهد یافت. بار اول باز نویسی می کنید تا نسخه اول فیلمنامه را درست کنید بعد دوستان شما یکی دو پیشنهاد می دهند و شما باز نویسی می کنید تا فیلمنامه کمی بهتر شود بعد تهیه کننده بعد کارگردان و ...

گزیده کتاب بازنویسی فیلم نامه

خلاصه داستان
بعضی ها از خلاصه داستان شروع می کنند که در اصل روایت یا چکیده داستان شماست. مثل داستانی کوتاه مختصر - و حدود هشت تا پانزده صفحه - است و شروع، میان و پایان را بیان می کند. اگر داستان نسبتا شسته رفته به سراغتان بیاید، خلاصه داستان فرصتی طلایی برای نوشتن روایت با نظمی منطقی است.

با توجه به خط روایی، متوجه می شوید که داستان مفهوم است، به تدریج پیشرفت می کند و جهت و حرکت دارد یا نه؟ اگر حادثه ای ظاهرا ربطی به حادثه دیگر ندارد، این احتمال هست که به «این حادثه ربطی به داستان من ندارد » برسید.

اگر داستان شما در گِل بماند، دقیقا متوجه می شوید که ماجرا کجا به انحراف می رود. اگر نقطه اوج روشن و واضح باشد، امکان دارد که داستان درست ساخته نمی شود یا جهت رو به اوج خود را از دست داده است.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
‏‫‬‭PN1996‏‫‬‭/س9چ8 1383
دیویی :
‏‫‬‭808/06679143
کتابشناسی ملی :
‭م‌82-18063
سال نشر :
1383

کتاب های مشابه بازنویسی فیلم نامه