کتاب کاهن معبد جینجا (ماجرای سفر به ژاپن)

داستان سفر ژاپن

امتیاز
5 / 5.0
خرید چاپی
167,000
14%
ت 143,620

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کاهن معبد جینجا

کتاب کاهن معبد جینجا

کتاب کاهن معبد جینجا، روایتگر داستان سفر کوتاه وحید یامین پور به کشور ژاپن در سال روز بمباران اتمی هیروشیما است. او که به دلیل نوع نگاه و حوزه فعالیتش، صرفا برای یک سفر سیاحتی به این کشور نرفته است، در این کتاب به بیان مشاهدات خود از این سفر می پردازد.
کتاب کاهن معبد جینجا، سفرنامه ایست که به بیان واقعیت های این کشور شگفت انگیز و خاص را به تصویر کشیده و به شکل مفید و مختصر به بررسی فرهنگ و هنر در این کشور، چه در دوره جنگ و چه در دوران شکوفایی اقتصادی می پردازد.

 

بخشی از متن کتاب

ژاپن گاه خشمگین و خون‌ریز، گاه آرام و خندان، گاه سرد چون زمهریر قلّه فوجی و گاه می‌دانی قلب ژاپن چیست؟ شکوفه گرم و شاعرانه آن‌چنان که لافکادیو هرن آن را ستود. گیلاسی کوهی که عطرش را در آفتاب صبح می‌گستراند اصالت، شرف و افتخار، قرن‌ها چون جواهری با خنجر جنگجویان در جان معابد جینجا محافظت شد.
درست همان زمان که بالزاک در باباگوری و بر شرف و اصالت فرانسوی‌اش گریست و تولستوی در مرگ ایوان ایلیچ ارزش‌های روسی‌اش را به خاک سپرد. ژاپن همچنان در شعر شاعرانِ شیفته آفتاب، رؤیای رومانتیک مردانِ ستبرسنگی بادشنه‌ای در پهلو و زنان نازک‌تراش خاموش با بادبزنی پرنقش و نگار باقی بود؛ حتی پس از گشوده شدن دروازه جهنمِ غرب بر روی این باغ اصیل شرقی که آغاز تغییر بود.

تغییر تدریجی زمین و زمان، انسان و سیاره، آنچنانکه نیکوس کازانتزاکیس مرثیه‌اش را بر این تغییر خوانده و و بر آن گریسته: همراه با مسیحیت‌شان، اروپاییان تفنگ و سفلیس و توتون و تجارت برده‌شان را نیز بدین سرزمین بکر بردند. تمدن غربی ریشه‌های خود، بازرگانان بی انصاف، دزدان دریایی فرنگ، ربایندگان زن‌ها و دائم‌الخمرها را همه جا گسترد.
قرن‌ها بعد، من در جستجوی شرف و اصالت اسطوره‌ای سرزمین آفتاب تابان، از ایران، از قلب کهن سرزمین عرفان، هنر و ادب ره سپرده‌ام؛ با این آرزوی پنهان شده در تودرتوی خاطراتم که هرچه به شرق بروی، اشعه درخشان‌تری از خورشید بر جانت خواهد نشست.

 

خرید کتاب کاهن معبد جینجا (چاپی)

خرید کتاب کاهن معبد جینجا (چاپی)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب چاپی کاهن معبد جینجا فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب چاپی تهیه کنید.

 

صفحات کتاب 20
شابک 978-9643030315
سال نشر 1399
صفحات کتاب :
210
شابک :
9789643030315
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کاهن معبد جینجا