امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

زندگی پی

«زندگی پی» اثر «یان مارتل» است که در ۲۰۰۱ در کانادا منتشر شد. یان مارتل در اسپانیا به دنیا آمده، ولی در حال حاضر در مونترآل زندگی می کند. او نویسنده ی کتاب به غایت تحسین شده ی «خویشتن» و مجموعه ی داستان های کوتاهِ «حقایق پشت پرده ی روکاماتیو های هِلسینکی» است.

«زندگی پی» سومین کتاب او درباره ی مذهب، ترس، طبیعت و سرسختی پایان ناپذیر انسان است؛ رمانی ماجرایی و واقع گرایانه ی مهیج که با استفاده از تکنیک داستان در داستان، به کاوش در قدرت رهایی بخش و ماهیت دگرگون کننده ی شخصیت پسر جوانی به نام «پی پاتل»، فرزند یک صاحب باغ وحش در هندوستان می پردازد که به دنبال موضوعات عرفانی و روحانی می رود. خانواده پی در قسمت باریک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر می کنند.

 در میانه راه کشتی غرق می شود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک گورخر زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلوگرمی تنها می بیند و کشمکش برای زندگی در ۲۲۷ روز گمشدگی وی در دریاست. . .

که به عنوان جایزه ی فرماندار و نویسندگان کشورهای مشترک المنافع برگزیده شد و برنده ی جایزه ی بوکر مردان در سال ۲۰۰۲ بود که از آن دو فیلم هم ساخته شده که نامزد ۱۱ جایزه اسکار شد و اکثر منتقدان آن را ستوده و اذعان داشته اند؛ زندگی پی صرفاً برای تأثیرگذاری نیست، بلکه همانند نخی به ظرافت تابیده شده درباره ی اثبات وجود خداست. نخی که از داستان های خیلی دور حکایت می کند که نه می توانید آن را به تمامی بپذیرید، نه آن را کاملاً رد کنید.

«افسانه ی مارتل آمیزه ای لذت بخش و خستگی ناپذیر از واقع گرایی جادویی و روبینسون کروزوئه است. لغزنده و بازیگوش، یک دست جعبه ی چینی متداخل که هرکدام در برابر خردگرایی خشک، حاوی چالشی بزرگ تر است. »

روزنامه ی ایندیپندنت آن ساندی

«این نووِل به غایت دوست داشتنی سرشار از شگفتی است. »

روزنامه ی گاردین

«زندگی پی یک ماجراجویی واقعی است: خشن، لطیف، بیانگر، دراماتیک و به نحو غیرقابل مقاومتی خنده دار. . . خیلی مشکل است که وقتی صفحه های کتاب تمام می شود از خواندن آن دست بکشی. »

روزنامه ی سان فرانسیسکو کرونیکل


صفحات کتاب :
400
کنگره :
PZ3
دیویی :
823/914
کتابشناسی ملی :
6122657
شابک :
978-600-877273-6
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه زندگی پی