کتاب موسیقی کار و زندگی pdf

در غرب مازندارن (تنکابن قدیم)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب موسیقی کار و زندگی

کتاب موسیقی کار و زندگی اثر جهانگیر دانای علمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. شهرستان تنکابن در همسایگی رامسر و به همراه آن از غربی ترین مناطق استان مازندران می باشد، محدوده آن از سمت شمال به دریای مازندران، از سمت جنوب به دامنه های شمالی رشته کوه البرز (استان قزوین) از سمت شرق به عباس آباد (منتهی الیه پارک جنگلی خشکه داران...) از سمت غرب به ساحل شرقی رودخانه چالکرود، مربوط به شهرستان رامسر محدود است.

 شهر تنکابن بین 50 درجه و 52 دقیقه طول شرقی و موقعیت عرضی شمالی آن 36 درجه و 48 دقیقه است.

سخن نویسنده درباره کتاب موسیقی کار و زندگی

کتاب حاضر حاصل چندین سال تلاش و تحقیق میدانی و کتابخانه ای و همچنین همراه با ضبط صدای روستاییان مناطق تنکابن در طی چند دهه می باشد. بانی اصلی و مشوق من برای چاپ این کتاب تشویق و ترغیب استاد گرامی، جناب آقای رضا مهدوی بود، چون با یاری ایشان چند نمونه از کارهایم، در مورد ترانه های مناطق تنکابن به چاپ رسیده بود و در جریان کارهایم بودند، که امیدوارم همیشه سالم و تندرست و کماکان در کارهای فرهنگی و پژوهشی پیشگام باشند.

گزیده کتاب موسیقی کار و زندگی

حد و مرز گیلان در قرن های هشتم و نهم و دهم و در زمان کیائیان نیز به همان نمک آبرود منتهی می شد چنانکه در زمان تیموریان و ماجرای تعقیب لشکریان تیمور و فرار اسکندر شیخی، دلاور مازندرانی، از دست آن ها، از سرحد تنکابن یاد شده است به نوشته سید ظهیرالدین مرعشی: «چون لشکر منصور در عقب او رسیدند خود و فرزند بزرگ بازگشتند و جلادت و مردانگی می نمودند تا عورت و اطفال بدر رفتند واو خود نیز بر دهان امیر وفادار زد و چند عدد دندان مشارالیه را شکست و از اسب فرود آمد و اسب خود پاشنه کرد بیرون رفت لشکر در عقب او تا کنار نمکاوه رود که سرحد تنکابن است رفتند و او را چون نیافتند بازگشتند ».

صفحات کتاب :
574
کنگره :
ML344/8‭‬ ‭/ت9‏‫‭‭د2 1396
دیویی :
789/92276
کتابشناسی ملی :
4384881‬
شابک :
‏‫‭978-600-03-0497-3
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه موسیقی کار و زندگی