امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مام دریا

کتاب مام دریا نوشته کاظم میرزایی توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است. کاظم میرزایی، فرزند درد آشنای جنوب، که رنج و فقر و محرومیت مردمان ساحل‌نشین را از کودکی به چشم دیده است، در این اثر، راوی ستیز و سازش مردمانی است که برای ماندن و صیانت نفس، تلخی‌ها و دشواری‌های طبیعت زمخت این سازمان را به جان خریده‌اند تا در عبور از صفحه‌های پرتلاطم زندگی، بودن پردرد خویش را استمرار بخشند.

ابراهیم در این داستان، شخصیت نمادینی است که در ستیز خستگی ناپذیر خود با عفریت نفر که همان محرومیت است، به زندگی در این محیط خشک و سوزان آبرو و عزت می‌بخشد. او سمبل مردمان نیک نهاد و پرتلاشی است که می‌کوشد بر جبر محیط و جغرافیا پیروز شود و سرنوشت خویش را در تکاپوهای بی‌امان خود و جدال با خشونت طبیعت و رقم بزنند. نویسنده این داستان، چون می‌داند که گاه راه تاریخ از میان داستان می‌گذرد، کوشیده است تا زندگی مردمان جنوب را در خلال روایتی داستانی بازآفرینی کند و از این رهگذر، طعم ملال‌انگیز حیات مردمان محنت زده این سازمان را برای خوانندگان، باچاشنی هنر و ادب، تحمل پذیرسازد.

گزیده کتاب مام دریا

سکوت دریا شکست و قایقی وارد دریا شد. قایقی کوچک و قدیمی با پوسیدگی ها و زنگ زدگی های فراوان و سروصدا و دودهایی سیاه و غلیظ که کل دریا را پوشانده بود. پوسیدگی ها و زنگ زدگی ها و دودهای سیاه و غلیظی که در سفیدی و بی رنگی قایق وظیفۀ تشخیص و دیده شدن قایق و تمیزدادن از دریا را بر عهده داشتند، وظیفه و مسئولیتی که اوایل به دوش نوار مشکی رنگِ روی کمر قایق بود. این نوار، با همۀ باریکی و ظرافت و لاغری اش، کار نمایان کردن قایق را انجام می داد، اما به مرور دستخوش تغییر شد و در معرض آفتاب و آب و باد رنگ باخت و در سفیدی و بی رنگی قایق محو شد.
کنگره :
PIR8223‬
دیویی :
8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
6170766
شابک :
978-622-684179-5
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
623

کتاب های مشابه مام دریا