کتاب معضلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان در جوامع امروزی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معضلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان در جوامع امروزی 

شهلا رضایی در کتاب معضلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان در جوامع امروزی، به بررسی مشکلات، انحرافات و آسیب های اجتماعی جوانان در جامعه کنونی پرداخته است.

گزیده کتاب معضلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان در جوامع امروزی

در میان علل و عوامل پیدایش بزهکاری و ارتکاب انحرافات اجتماعی، عامل فقر و مشکلات معیشتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. عدم بضاعت مالی مکفی خانواده ها و ناتوانی در پاسخگویی به نیازهای طبیعی و ضروری مانند فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل حتی در مقطع متوسطه، تأمین پوشاک مناسب، متنوع و متناسب با سلیقه و روحیه آنان و... زمینه ساز بروز دل زدگی، سرخوردگی، ناراحتی های روحی، دل مشغولی، افسردگی و انزوا طلبی را در فرزندان فراهم می سازد

این امر موجب می شود تا این افراد برای التیام ناراحتی های ناشی از مشکلات خود از طریق مستقیم و یا غیرمستقیم، به اقداماتی دست بزنند و خود درصدد حل مشکل خویش برآیند.

در نتیجه، بسیاری از این افراد برای رهایی از بند گرفتاری ها، دست به ارتکاب اعمال ناشایست می زنند. از سوی دیگر، امروزه فشارها و مشکلات اقتصادی، احتمال دو شغله بودن یا اشتغال نان آوران خانواده در مشاغل کاذب یا غیر مجاز را افزایش داده است.

همین مسئله منجر به کم توجهی آنان نسبت به نیازهای جوانان، رفع مشکلات روحی و روانی و تربیت صحیح و شایسته آن ها گردیده است. در این زمینه، انعکاس شرایط افسانه ای برخی زندگی ها و نمایش فاصله های طبقاتی توسط رسانه ها نقش مؤثری در ازدیاد این مشکل دارند.

شابک :
‏‫‬‭978-600-8077-63-3
سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
112
کنگره :
‏‫‬‭HQ796‭‏‫‬‭‏‫‭/ر64م6 1395
دیویی :
‏‫5‏‫‬‭305/23‬‬
کتابشناسی ملی :
4608799

کتاب های مشابه معضلات و آسیب های اجتماعی نسل جوان در جوامع امروزی