نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنری وروجک و ماجرای مارگارت

نوشته ی فرانچسکا سایمون، داستانی طنز، مصور و آموزنده با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان است.

مجموعه 24 جلدی «هنری وروجک» برای کودکان و نوجوانان به غیر از زبانی طنز دارای بار آموزشی و روان شناختی مسائل تربیتی است و به صورت غیرمستقیم به اثرات متفاوت تربیت روی فرزندان یک خانواده، ناهنجاری هایی مانند بیش فعالی، لجبازی و روش های غلط تربیتی همچون تحقیر کودک یا تبغیض اشاره می کند و با ظرافتی خاص ضمن تقابل شخصیت های داستان در موقعیت های مختلف، خواننده را غرق در ماجراهای خود کرده و به طور غیرمستقیم و در ضمیر ناخودآگاه این نکته را تداعی می کند که باید از انجام کارهای بد پرهیز کنیم.

فرانچسکا سایمون (Francesca Simon) نویسنده کتاب، دوران کودکی خود را در کالیفرنیا گذراند سپس به دانشگاه آکسفورد رفت و به یادگیری تاریخ و ادبیات پرداخت.

او در حال حاضر با خانواده اش در لندن زندگی می کند و تا به حال بیش از 45 کتاب نوشته است. 

آثار او بیشتر در زمینه طنز کودکانه، نمایشنامه و آشپزی است. وی برنده جایزه بهترین کتاب کودک سال 2008 در جشنواره کهکشان کتاب بریتانیا شده است.

گزیده کتاب هنری وروجک و ماجرای مارگارت

 (Horrid Henry Tricks the Tooth Fairy)

مارگارت گفت: «هنری؟ یه تیکه آشغال رو جا گذاشتی. اونجاست، زیر اون مبله.» هنری جارو را به زیر مبل برد. 

مارگارت گفت: «اونجا نه! اینجا... . دقت کن.» هنری جارو را به سمت مارگارت گرفت.

جارو واقعاً داغ بود. پیتر آرزو می کرد ای کاش مارگارت الان به یک زغال سوخته تبدیل می شد. مارگارت داد زد: «کمک! کمک!» پدر گفت: «هنری؟» مادر گفت: «هنری؟ شلوغ نکن.» مارگارت گفت: «به نظرم شما باید اونو تنبیه و سه هفته توی اتاقش زندانیش کنین.»

هنری گفت: «فعلاً که به خاطر جناب عالی تا دو هفته اتاق ندارم.» و بعد به مارگارت اخم کرد. مارگارت هم با اخم جواب هنری را داد و گفت: «من اینجا مهمونم هنری. بهتره با من مؤدب باشی.»

صفحات کتاب :
33
دیویی :
دا‬823/914‏‫‬‭س365ھ‌و‌و‌ب 1396
کتابشناسی ملی :
4874643
شابک :
978-600-8693-62-8
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه هنری وروجک و ماجرای مارگارت