امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

گزیده کتاب باران صدای مرتضی

در یک روز آفتابی، وانت باری وارد روستا می شود. وانت بار از نوک تپه‌ای که مشرف به روستاست به سمت روستا سرازیر می شود و همزمان شروع به بوق زدن می کند. بوقهایی پی در پی و ادامه دار! با بلند شدن صدای بوق، ده پانزده تا بچه قد و نیم قد، فریاد زنان به سمت وانت بار می دوند. 

بین بچه ها دخترهایی خردسال با لباس هایی مندرس هم دیده می شوند که به سمت وانت می دوند. دو جوان سرنشین وانت ( مرتضی وفرهاد) برای بچه ها دست تکان می دهند. مردی سر خود را از پنجره خانه اش بیرون می‌آورد و با دیدن وانت بار لبخند می‌زند. پیرزنی که چادرشب به کمر بسته، سنگین و به سختی به سمت وانت بار می‌دود. زنی در حالی که دست بچه خردسالش را در دست گرفته نیز به سمت وانت بار می‌دود.

پیرزن از روی ایوان وانت بار را می نگرد. لبخند می زند. مردم و بچه ها به سمت وانت بار می دوند. گرد وانت بار حلقه می زنند. وانت بار در میدانگاهی آبادی می ایستد. پیرزن با خود زمزمه می کند.

-«مرتضی جانم آمد. » پیرزن با خوشحالی وارد کلبه می شود.

دستهای پیرزن استکان و نعلبکی داخل سینی می چیند. از داخل کیسه ای گردو و بادام داخل ظرفی بلورین می ریزد. پیرزن خوشحال از داخل کتری، آب جوش داخل قوری می ریزد. مرتضی و فرهاد از وانت بار پیاده می شوند. . آنها هر دو پیراهن های سفید به تن و شلوار خاکی رنگ به پا دارند. پیراهن ها را هردو روی شلوار انداخته اند. آنها در حالی که با مردم و بچه ها خوش وبش می کنند، عقب تویوتا می روند.

...

صفحات کتاب :
31
کنگره :
PN1997/2
دیویی :
791/4372
کتابشناسی ملی :
7446883
شابک :
‭978-600-331851-9‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه باران صدای مرتضی

فراکتاب، فروشگاه آنلاین کتاب در انواع مختلف چاپی، صوتی و الکترونیکی

فروش کتابهای چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان) انجام می‌گیرد. همچنین امکان خرید قانونی و دانلود هزاران کتاب صوتی و الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب به صورت رایگان و یا با حدود قیمت 30% تا 50% قیمت نسخه چاپی، امکان پذیر می‌باشد. با فراکتاب در هر زمان و مکانی لذت مطالعه را تجربه کنید.

ایمیل : [javascript protected email address]

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه - بین دانشگاه ۱۰ و ۱۲ - پلاک ۲۳۸ - طبقه دوم