امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی تغذیه 

کتاب مبانی تغذیه نوشته مهدی هنرمند و در زمینه بهداشت و سلامت است که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. 

با پیشرفت سریع و روز افزون دانش علوم ورزشی و ارائه برنامه های مدون برای ورزشکاران به منظور توانایی رقابت در بالاترین سطح رشته ورزشی خود و همینطور پژوهش های متعدد مرتبط با عملکرد ورزشکاران، حساسیت و اهمیت این علوم را بیش از پیش نمایان ساخته است.

دانش تغذیه ورزشی از جمله علومی نوپا در علم ورزش و پزشکی است که به سرعت در حال پیشرفت و ثبات جایگاه خود است. جایگاهی که دیگر قابل کتمان نیست و چه ورزشکار و چه مربیان اهمیت این دانش را درک کرده اند.

با افزایش سطح کیفی مسابقات و فشردگی رقابت بین ورزشکاران؛ به تحقیقات متنوع و منسجم درباره عملکرد ورزشکاران، مداخلات تغذیه ای و مکملیاری به منظور ارتقای عملکرد آنان از طرف متخصصین و پژوهشگران تغذیه ورزشی بسیار توجه شده است و این دانش نوپا به سرعت در حال اثبات جایگاه خود در میان دیگر علوم است.

بنابراین، تغذیه ورزشی از ارکان مهم و مورد توجه ورزشکاران و مربیان تیم های حرفه ای شده است و اکثر تیم ها با به کارگیری متخصصین تغذیه ورزشی، از یافته های جدید و البته کاربردی این دانش در جهت بهبود عملکرد تیم و به طور ملی ورزشکار بهره می برند.

بخشی از متن کتاب مبانی تغذیه

بدن انسان برای زنده ماندن و کارکرد طبیعی اندام‌ها و همچنین انجام دادن فعالیت‌های روزمره یا انجام دادن فعالیت‌های ورزشی نیاز به انرژی دارد. تعریف انرژی از دیدگاه علم فیزیک عبارت است از توانایی انجام کار. انرژی از بین نمی‌رود، اما از حالتی به حالت دیگر تغییر می‌کند. منبع اولیه انرژی نور خورشید است که گیاهان با عمل فتوسنتز انرژی خورشید را جذب می‌کنند و به انسان‌ها یا حیواناتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، منتقل می‌شود.

در علم تغذیه انرژی با واحد کالری (Cal) بیان می‌شود. به‌عبارتی یک کالری برابر است با مقدار گرمایی که می‌تواند دمای آب را یک درجة سانتیگراد افزایش دهد. بدن انسان انرژی مورد نیاز روزانه خود را از سه منبع غذایی کربوهیدرات، پروتین و چربی به دست می‌آورد. کالری کل روزانه‌ای که یک انسان از مصرف غذا به دست می‌آورد به سه منظور استفاده می‌شود. اولین حالت انرژی پایه است که بدن برای کمترین اعمال حیاتی خود و در بی‌تحرک‌ترین حالت به آن نیاز دارد. مثل زمان خوابیدن.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
‫‬‮‭TX361
دیویی :
‏‫‬‮‭613/2024796‬‬
کتابشناسی ملی :
6167363
شابک :
978-622-220183-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مبانی تغذیه