امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل قانون عشق

کتاب چهل قانون عشق نوشته الیف شافاک توسط علی اکبر قاری نیت ترجمه شده است. این کتاب جست‌وجوگری است که تحت تأثیر عرفان صوفیان قرار دارد و اِلا ما را به دنیایی ناآشنا، اسرارآمیز و شگفت‌انگیز می‌برد که در آن عشق و ایمان، اندوهناک و مایه‌ی دل‌شکستگی می‌شوند.

اِلا روبینشتاین دارای شوهر و سه فرزند است و در خانه‌ای مجلل زندگی می‌کند. همه‌ی چیزهایی که باید او را به زنی موفق و شادکام بودن دلگرم کنند، فراهم‌اند.

اما هنوز در زندگی اِلا یک خلأ‌ وجود دارد؛ خلائی  که تنها با عشق پر می‌شود. بنابراین وقتی اِلا متن دست‌نویس داستانی  درباره‌ی شاعر و عارف شهیر قرن سیزدهم، مولانا جلال‌الدین رومی، و شمس  تبریزی، چهل قانون عشق و زندگی‌اش (کفر شیرین) را می‌خواند، به‌شدت دگرگون می‌شود. او از خانواده‌اش روی برمی‌تابد و عازم سفری برای دیدار با نویسنده‌ی اسرارآمیز کتاب می‌شود.

 چهل قانون عشق رمانی شگفت‌انگیز و سرشار از پیام که می‌تواند پدیده‌ی جدید نشر جهانی باشد. داستانی روشنگر و احساسی؛ پیروزی‌نامه‌ای اندوهناک در گستره‌ی ایمان و عشق. رمانی با ماجراهای رنگارنگ به هم تنیده، هوشمندانه و مسحورکننده.

بخشی از متن کتاب چهل قانون عشق

حتی ایوی هم حرف کنایه‌آمیزی نزد و اورلی هم برای یک‌بار هم که شده به چیزی غیر از ظاهر خودش توجه کرد. الا مجبور شد به نوعی از این لحظه‌‌ی مهربانی تقدیر کند و لذت ببرد. ولی نوعی دلشوره‌ی عجیب و طاقت‌فرسایی پیدا کرده بود که هرگز قبلاً چنین چیزی را تجربه نکرده بود. ته دلش دعا می‌کرد کسی پیدا شود و موضوع را عوض کند.

ژانت، دختر بزرگ‌ترش، انگار دعای بی‌صدای مادرش را شنید، و ناگهان وارد معرکه شد و گفت: «من هم، چند تا خبر خوب برایتان دارم.»

همه سرهایشان را به‌طرف او چرخاندند و کنجکاوانه و سراپاگوش منتظر شدند تا ببینند او چه می‌گوید، ژانت گفت: «اسکات و من تصمیم گرفته‌ایم باهم ازدواج کنیم. اوه، می‌دانم شما الان قرار است چه بگویید! این‌که ما هنوز دانشکده را تمام نکرده‌ایم و از این قبیل حرف‌ها، ولی شما باید ما را درک کنید و دست از این حرف‌ها بردارید. ما هر دو احساس می‌کنیم برای برداشتن این قدم بزرگ آماده‌ایم.»

صفحات کتاب :
342
کنگره :
PS۳۶۱۳‭‬ ‭/ف۷
دیویی :
۸۱۳/۶
کتابشناسی ملی :
5477607
شابک :
978-964-5724-64-9‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه چهل قانون عشق