امتیاز
5 / 3.3
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
80,000
15%
ت 68,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ناتا از زهرا باقری(نویسنده کتاب) است که در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. رمان زهرا باقری داستانی تاریخی از دوران صدر اسلام است که زندگی بردگی و کنیزی شخصیتی را نشان می‌دهد که در نهایت به همسایگی اهل بیت (ع) می‌رسد.

معرفی کتاب ناتا

رمانی تاریخی-مذهبی از صدر اسلام با محوریت بردگی درآفریقا تا کنیزی و همسایگی با اهل بیت(ع) نویسنده کتاب سعی دارد تا تحولات اجتماعی ناشی از ظهور اسلام به واسط  تکیه بر مسائل زنان و حقوق بردگان برای خواننده روایت کند. ترسیم تاثیرات مختلف اسلام بر قشرهای گوناگون در این این داستان  از دو زاویه دید متفاوت است.
واقعه غدیر و وقایع سیاسی پس از وفات پیامبر(ص)؛ از دیگر مسائلی است که نویسنده به آن می پردازد. او تلاش می کند تا با ترسیم واکنش های شخصیت های مختلف داستان، وقایع این برهه از تاریخ اسلام را به نمایش بگذارد.

خلاصه کتاب ناتا

ناتا رمانی تاریخی-مذهبی از صدر اسلام با محوریت بردگی درآفریقا تا کنیزی و همسایگی با اهل بیت(ع) می باشد.
نویسنده بر آن است تا تحولات اجتماعی ناشی از ظهور اسلام را با تکیه بر مسائل زنان و حقوق بردگان به تصویر بکشد. روایت داستان از دو زاویه دید متفاوت، تاثیرات مختلف اسلام را بر قشرهای گوناگون اجتماع ترسیم می کند. واقعه غدیر و وقایع سیاسی پس از وفات پیامبر(ص)؛ از دیگر مسائلی است که نویسنده به آن می پردازد. او تلاش می کند تا با ترسیم واکنش های شخصیت های مختلف داستان، وقایع این برهه از تاریخ اسلام را به نمایش بگذارد.
باخواندن این رمان می توانید یک دوره ی اجمالی تاریخ اسلام را مرور کنید و با زندگی کنیزان و زنان در صدر اسلام بیشتر آشنا شوید.
بعضی از عناوین کتاب از قرار زیر است:
ناتا، خوله، ماریه، آن شش نفر، فرستاده، بیعت الحرب، احد، مدینة النبی، عروسی، دختر، دیدار، فتح مبین، سال آخر، حجة الوداع، تلخی بی پایان، دعای همسایه، مَن یَمُت یَرَنی

کتاب ناتا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به خواندن کتاب ها و رمان های تاریخی و مذهبی علاقه‌مندید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب ناتا

روی سکویی میان بازاری بزرگ ایستاده ام؛ با پاهایی تاول زده، دستانی که طناب رویش جا انداخته و روحی که از بس رنج کشیده است، دیگر یارای همراهی با جسمم را ندارد. هر آن حس می کنم نفسهای آخرینم را می کشم.
چشمانم را می بندم و منتظر دالان نور می مانم؛ اما با ضربۀ محکم شلاق که به ساق پایم می خورد، می فهمم محکومم به ادامۀ زندگی در این تاریکی؛ در سرزمینی که مردانش غیر از شمشیر، خون و خشم، چیزی دیگر را ندیده اند؛ و زنانش، مثل همۀ زنان دنیا، فقط رنج کشیده، کتک خورده و زایمان کرده اند. بعید میدانم دراین سرزمین، دستی موهای دخترکی را نوازش کرده باشد.

پوستم از شدت آفتاب سوخته. طبیعت اینجا هم خشن است. آسمان سرزمین من اگر می سوزاند، به جبرانش، باران های سیل آسا هم می بارید.
چند ماه است که به این دیوانه خانه پا گذاشته ام و غیر از خشونت و سختی چیزی ندیده ام؛ دریغ از یک نگاه محبت آمیز، لبخند، و ذره ای انسان بودن. گاه فکر می کنم مردم اینجا حتی از حیوانات هم محبت نیاموخته اند.
مگر می شود آدمیزاد اینقدر سنگدل باشد؟ این چند ماه بیشترین چیزی که حس کرده ام ترس بود و درد؛ گرسنگی هم همراه همیشگی ما برده ها است...

 معنی ناتا

در کتاب چنین آمده است: "گوشۀ سمت چپ آسمان، ستاره ای بزرگ می درخشید. مادرم همیشه بزرگ ترین ستارۀ  آسمان را نشانم می داد و می گفت: «این ستارۀ بزرگ نامش ناتا است. شبی که به دنیا آمدی، این ستاره در آسمان می درخشید؛ برای همین نامت را ناتا گذاشتیم.»"
معنای لغوی ناتا: بی‌نظیر، بی‌مانند، بی همتا.

کتاب های زهرا باقری

از دیگر کتاب های زهرا باقری می توان به کتاب شهاب الدین و کتاب اهمیت هولیس هیجانی و خوشبینی تحصیلی در یادگیری و موفقیت اشاره کرد.

دانلود کتاب شهاب الدین

پی دی اف این کتاب در نرم‌افزار فراکتاب موجود است.

دانلود کتاب ناتا

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه پی دی اف کتاب ناتا فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در از طریق سایت و یا اپلیکیشن فراکتاب خریداری کنید.

دانلود کتاب ناتا مشخصات رمان ناتا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: شهید کاظمی
نویسنده: زهرا باقری
تعداد صفحه: 254
موضوع: رمان تاریخی از دوران صدر اسلام
قالب: pdf و چاپی با تخفیف

 

صفحات کتاب :
254
کنگره :
PIR8335
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7515211
شابک :
978-622-285-022-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ناتا