کتاب درآمدی بر پایه های شناختی یادگیری مدرسه ای pdf

مرور نظریه و راهنمای آموزشی

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درآمدی بر پایه های شناختی یادگیری مدرسه ای

کتاب درآمدی بر پایه های شناختی یادگیری مدرسه ای نوشته روح الله شهابی است که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. فهم نظری پایه های شناختی دخیل در یادگیری کودکان دبستانی، مقصود نخست از  تدوین این کتاب بوده است، با این حال تلاش شده است تا خواننده متخصص، پس از فهم نظری، به الگو یا نمونه تمرین هایی نیز دسترسی داشته باشد که از آن ها  برای ارتقای شناختی استفاده می شود.

برای نیل به این هدف، پنج توانایی شناختی پایه شامل حافظه کاری، پردازش دیداری، سرعت پردازش، درک کلامی و شنیداری و استدلال سیال به ترتیب در فصول یکم تا پنجم مورد بررسی قرار گرفته اند.

گزیده کتاب درآمدی بر پایه های شناختی یادگیری مدرسه ای 

در اواخر دهۀ 1950 میلادی، این توجیه ساده که اگر فرد از مرور ذهنی خودداری کند اطلاعات به سرعت فراموش می شود، دلیلی برای یک نظام حافظۀ کوتاه مدت متمایز از حافظۀ بلندمدت، بکار گرفته شد (براون ، 1958؛ پترسون و پترسون ، 1959). این دیدگاه با مقاومت بسیاری از پژوهشگران مواجه و منجر به انجام مطالعه های بسیاری در دهۀ 1960 شد (بدلی ، 2006). متقاعدکننده ترین شواهد در زمینۀ تمایز حافظۀ کوتاه مدت از بلندمدت با مقایسۀ مبتلایان به دو سندرم فراموشی کلاسیک  و الگوی مخالف آن بدست آمد.

 فردی که در ادبیات روانشناسی شناختی به  H.Mمعروف است و توسط میلنر (1966) مطالعه شد، نمی دانست برای صبحانه چه چیزی خورده است، دیگران را قبلاً دیده است یا خیر و قادر به یادگیری مسیرهای جدید نبود امّا کارکرد حافظۀ کوتاهمدت سالم و بیعیبی داشت. علیرغم مشکلات یاد شده، سلامت کارکرد حافظۀ کوتاهمدت، به بیمار اجازه می داد همانند یک فرد سالم آخرین مادۀ یک فهرست طولانی که به وی ارائه شده بود را بشنود و آن را تکرار و یادآوری کند (بدلی و وارینگتون ، 1970).

صفحات کتاب :
200
کنگره :
‫‬‮‭LB1060
دیویی :
‏‫‬‮‭‭370/1523
کتابشناسی ملی :
6085449
شابک :
978-622-6304-45-0
سال نشر :
‫1398

کتاب های مشابه درآمدی بر پایه های شناختی یادگیری مدرسه ای