امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آنتونیونی شوالیه هنر

کتاب آنتونیونی شوالیه هنر اثری از سیمور چاتمن و پاول دانکان با ترجمه سیدرضا اسماعیلی است. این اثر نگاهی به سال‌های زندگی و فعالیت مایکل آنجلو آنتونیونی، کارگردان و فیلمساز مشهور ایتالیایی دارد.

گزیده کتاب آنتونیونی شوالیه هنر

بارت در آنتونیونی سه ویژگی منحصر به فرد یک هنرمند واقعی را می‌بیند، او به نقاط قوت و قدرت اصلی آنتونیونی اقرار دارد و او را به عنوان هنرمندی دارای فرزانگی، هوشیاری و شکنندگی می‌شناسد. از دید بارت، آنتونیونی در طول کار هنری‌اش ارزشهای از مد افتاده و منسوخ شده و تجارب شخصی‌اش در حوزه‌ی سیاست و تاریخ را کنار گذاشته و باهوش و ذکاوت، مانند یک مدرنیست واقعی با هنر برخورد می‌کند. از نظر بارت یک هنرمند با استعداد، کسی است که به جای تلاش برای توسعه و یا تغییر جهان، به تماشای دقیق و کاوش متفکرانه آن بپردازد. بارت هنر آنتونیونی را می فهمد. فیلمهای آنتونیونی پر از فراز و نشیب است مانند نقاشی ژرژ براک و هنری ماتیس که سبکشان پر از ارتعاش و نوسان (کوبیسم) است.

این ویژگیها فیلم او را از سادگی و تکرار درآورده و به سوی امواج پرتلاطم فکری می کشاند. آنتونیونی می‌کوشد تا به مفهوم آنچه مردم می‌گویند، می‌بینند و یا احساس می‌کنند، روح ببخشد. به این معنی که آنچه در فیلم به ظاهر می‌بینیم، مفهوم واقعی نیست، مفهوم در فیلم پنهان شده است و در آن جریان دارد و با فیلم، پایان نمی پذیرد.


دیویی :
791/430233092‬‬
کتابشناسی ملی :
7296803
شابک :
978-622-7357-13-4‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
131
کنگره :
PN1998‬‬

کتاب های مشابه آنتونیونی شوالیه هنر