امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خرید چاپی
40,000
10%
ت 36,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هلو برادر

کتاب هلو برادر رنجنامه است. مجموعه‌ای داستانی که سراغ انسان‌های روایت نشده رفته. ماجراهایی که ریشه در واقعیت دارد و از پرداختی مناسب سود می‌برد. روایت‌هایی خوش‌خوان که نویسندگان دغدغه‌مندش از زندگی و زمانه مسلمانان جهان داستان‌هایی جالب را نقل می‌کنند.

دوربین روایتگر این نویسندگان گاهی در نیجریه کنار دست شیخ زکزاکی قرار می‌گیرد و گاهی به زندان‌های رژیم اشغالی می‌رود. آمریکا، نیوزلند، چین، کنگو و اروپا جاهایی‌ست که شهرزاد قصه‌های هلو برادر می‌چرخد. هرجا مسلمانی هست و می‌خواهد مسلمان بماند می‌تواند سوژه داستان این نویسندگان شده باشد. داستان‌های این مجموعه در دام شعارزدگی نمی‌افتند و از قواعد روایتگری ادبی دور نمی‌شوند.

کتاب هلو برادر تلاش نویسندگان زن مسلمانی‌ست که یا تا به حال از آن‌ها آثاری جدی خوانده‌اید و یا به زودی آثار مطرح دیگری از آن ها در بازار نشر ارائه می‌شود. نویسندگان این مجموعه می‌کوشند دید خواننده را وسعت بخشیده و رسم مسلمانی را در جای جای جهان به تصویر بکشند.

گزیده کتاب هلو برادر

داستان می تواند آینه باشد. آینه ای برابر ابعاد مختلف زندگی انسان. این هنرمند است که انتخاب می کند آینه را کجا بگیرد و از چه چیزی حکایت کند. هر هنرمند می کوشد مشعلی از آتشی که خود در طور این جهان دیده روشن کند و برابر دید همگان قرار دهد. نویسندگان این مجموعه داستان آتش هایی را در سراسر دنیا دیده اند که نور می پراکند و عده ای می کوشند خاموشش کنند و بیخبرند از سنت «وَاللهَُّ مُتمُِّ نوُرِهِ .» این مجموعه بخشی از زندگی و زمانه مسلمانان جهان را در قالب داستان قاب گرفته و ما را با لحظاتی دردآور برای مسلمان ماندن روبه رو می کند.

مجموعه «هِلو برادر » تلاشی است هرچند اندک در بازنمایی رنجی که مسلمانان دنیا می برند تا در این جهان به ظاهر آزاد در برابر پروردگارشان به رسم دینی که برگزیده اند تسلیم باقی بمانند. فرقی نم یکند کجای جهان باشند. اهل میانمار باشند یا نیجریه، آمریکای لاتین و بوسنی یا حتی نیوزلن دی های بی دردسر و آرام. کسی نباید در هیچ کجای دنیا به ایستادن مقابل بت سرمایه داری نوین شهره شود.

کنگره :
PIR8334‭‭‬
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6103123
شابک :
978-600-4412-68-1‬
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
136

کتاب های مشابه هلو برادر