نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راز یک فریب

کتاب راز یک فریب، به تبیین راه کارهای اخلاقی برای پوشش زن و حجاب زن پرداخته است. در کتاب راز یک فریب، ضمن بررسی ارزش و جایگاه واقعی زن در دین اسلام، به بیان خصوصیات زنان و آفات فکری و عملی مربوط به آنان مانند خودآرایی، زودباوری، خوش‌بینی، دلربایی و وجود کشش غریزی در آنان اشاره شده و علل بی‌حجابی زنان و دختران خیابانی و افتادن آنان در دام افراد شیاد بیان گردیده است.

 نویسنده برخی از آموزه‌های غرب نسبت به زنان و دختران به ویژه ادعای آزادی آنان را عامل اصلی به بند کشیدن زنان عنوان کرده و رویکردی اجتماعی در زمینه اغفال دختران و ربودن آنان، آثار اختلاط زن و مرد در محیط کار، قاچاق زنان و بهره‌کشی جسمی و جنسی آنان و انواع سوء استفاده‌ها از زنان و دختران در جوامع غربی و حتی اسلامی ارایه نموده است. نویسنده رفتارهای اجتماعی دختران و زنان را در گفتگویی که با برخی از زنان خیابانی و بی‌حجاب غربی انجام داده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و بی‌حجابی و خودآرایی این قبیل از زنان را عامل اصلی مشکلات اجتماعی آنان و فروپاشی نظام خانواده در غرب عنوان کرده است.

گزیده کتاب راز یک فریب

سلام بر تو، ای اولین وجودی که در ناتوانی طفولیتّ به سویم خم شدی تا زندگی گیرم و زمانی که احتیاج مبرمی به کسی داشتم که به طرفم کشیده شود، از من مراقبت کردی و خطرهای زندگی را از من دور ساختی! در طفولیت از وجود تو، استخوان در وجود من رویانده شد و با بازوان توانایت با یک دنیا محبتّ از من پرستاری کردی. اولین معلم من تو بودی که زبانم آموختی و مرا با جهان اطرافم آشنا نمودی. 

تو اولین وجودی بودی که رنج دوست داشتن و خواهش زندگی در کنار خود را به من چشاندی و افتخارهم صحبتی ارزانی ام کردی. در آغاز جوانی به من اجازه دادی تا از میانتان، شریک زندگی ام را انتخاب کنم و خوشی و غم زندگی را با او تقسیم نمایم...

صفحات کتاب :
290
کنگره :
BP230/17‏‫‬‮‭/غ8ر2 1392
دیویی :
297/636
کتابشناسی ملی :
3078682
شابک :
978-964-531-457-4
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه راز یک فریب