امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از میقات تا عرفات

کتاب از میقات تا عرفات تحلیلی از عبادت و زیارت بودن حج عمره و اسرار معنوی مناسک مربوط به آن است. در ابتدای این اثر به تبیین فلسفه زیارت پرداخته شده و آداب معنوی زیارت و نیز آداب ظاهری زیارت پیامبر اسلام(ص)، فاطمه زهرا(س) و ائمه بقیع بیان شده است. آنگاه نویسنده به آداب و اسرار معنوی عبادات اشاره نموده و اسرار حج و عمره به عنوان یکی از عبادات و جنبه های تربیتی آن را ذکر کرده است. 

نویسنده در ادامه به اسرار و فلسفه اعمال و مناسک عمره مفرده مانند: احرام، تلبیه، ورود به حرم، طواف، آداب مسجدالحرام کعبه، سعی میان صفا و مروه، حلق و تقصیر، طواف نساء (طواف وداع) و نیز اعمال و مناسک حج تمتع به ویژه وقوف در مشعرالحرام، عرفات، منی، رمی جمرات، قربانی کردن و نیز وداع با خانه خدا اشاره نموده و جنبه های معنوی و اخلاقی آن ها را بررسی نموده است.

گزیده کتاب از میقات تا عرفات

زیارت، سفری مشتاقانه، آگاهانه و عاشقانه است که از رسای دل آغاز می شود، از راه دل عبور می‏ کند و سرانجام نیز در منزل دل به مقصد و مقصود میرسد و بار بر زمین می نهد.

زیارت حضور عارفانه عاشق در دیار معشوق و اظهار عشق و ارادت محب به محبوب و دل دادن صمیمانه دلداده در کوی دلبر است. زیارت اعلام وفاداری و سرسپردن سرباز فداکار در پیش پای سردار و اذان ایمان و دین داری است.

صفحات کتاب :
171
کنگره :
‏‫‬‮‭BP188/8‏‫‬‭‏‫‬‭‏‫‬‮‭‭/ق884‮الف‬4 1393‬
دیویی :
‏‫‬‮‭297/357
کتابشناسی ملی :
3630879
شابک :
978-964-531-718-6
سال نشر :
‏‫1393

کتاب های مشابه از میقات تا عرفات