امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خلق نیکو

کتاب خلق نیکو، که برگرفته از داستان ها و حکایت هایی از ائمه معصومین علیهم السلام و علمای والامقام و انسان های بزرگ و همچنین پندهای آموزنده و اخلاقی از بعضی افراد است به منظور آشنا شدن هرچه بیشتر رهروان حقیقت و مکتب اهل بیت علیهم السلام تدوین شده تا بیشتر از پیش با اخلاق و منش انسان های بزرگ آشنا شده و از نظر اعتقادی و عملی طبق نظرات ایشان عمل نمایند. 

در آخر عاجزانه و ملتمسانه دست نیاز به درگاه احدیت می گشاییم و از تنها و آخرین سفیر زنده پروردگار، حضرت ولی عصر مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه تمنا داریم تا نور ایمان و عمل به خواسته های جدش پیامبر (ص) را به ما عنایت بفرماید. باشد که این اثر گامی در اعتلای هرچه بیشتر مکتب وحی و عصمت و چراغی در سیاهراه دنیای امروز و فردایی تاریک تر باشد.

گزیده کتاب خلق نیکو

روزی امام حسن علیه السلام سواره بودند و مردی از اهل شام را ملاقات کردند و پی در پی او را لعن و ناسزا گفت: امام هیچ نفرمود تا مرد شامی از دشنام دادن فارغ شد. آن گاه امام رو به مرد شامی کرد و سلام نمود و خنده کرد و فرمود: ای آقا گمان می کنم غریب باشی و گویا امر بر تو مشتبه شده، اگر از ما طلب رضایت می جویی از تو راضی می شویم، اگر چیزی سوال کنی عطا می کنیم، اگر طلب ارشاد کنی تو را ارشاد می کنیم، اگر گرسنه باشی تو را سیر می کنیم، اگر برهنه باشی تو را می پوشانیم، اگر محتاج باشی تو را بی نیازت می کنیم، اگر رانده شده ای تو را پناه می دهیم، اگر حاجت داری حاجتت را بر می آوریم، اگر بار خود را بر خانه ما فرود آوری و میهمان ما باشی تا وقت رفتن برای تو بهتر خواهد بود زیرا خانه ما وسیع و از امکانات برخوردار است. 

چون مرد شامی این سخنان را از حضرت شنید، گریست و گفت: شهادت می دهم که تویی خلیفه خدا بر روی زمین و خدا بهتر می داند که خلافت و رسالت خود را در کجا قرار دهد. پیش از آن که تو را ملاقات کنم تو و پدرت دشمن ترین خلق نزد من بودید و الان محبوبترین خلق نزد من هستید. پس بار خود را به خانه حضرت فرود آورد و تا در مدینه بود میهمان امام بود و از محبان و معتقدان اهل بیت گردید.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
BP247/8
دیویی :
297/61
کتابشناسی ملی :
7570319
شابک :
978-622-266-155-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه خلق نیکو