امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی

کتاب واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی نوشته کتایون مزداپور است که توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است. زبان و ادبیات فارسی یکی از زبانهای نادری است که پیشینه کتابت آن به دو هزار و پانصد سال قبل می رسد و در سه کشور ایران و تاجیکستان و افغانستان رسمیت دارد.

این پژوهش به بررسی چگونگی تحول معنای واژه از دوران میانه زبان فارسی به دوران جدید می پردازد، تا آن حدی به واژه و تحول صوری آن توجه خواهد داشت که به تحول معنای آن بازگردد. این پژوهش تلاشی است برای آشنایی فارسی زبانان با پیشینه زبان فارسی، خواه زبان فارسی زبان مادری آنان و خواه فارسی زبان دوم آنان باشد. در فصل اول به مسائلی مانند سیر تاریخی زبان فارسی از روزگاران قدیم و تکوین فارسی دری، ارتباط این زبان با سایر کشورهای همسایه، چرا به فارسی می نویسیم و یاد می دهیم پرداخته شده است. در فصل دوم، به تحول معنای واژه از فارسی میانه به فارسی امروزی پرداخته است.

نتایج گفتگو در فصل های اول و دوم و توجیه تحول معنایی واژه ها به صورت رده بندی آنها عرضه شده و در بخش آخر کتاب به رویکرد جدید زبان فارسی به بهره گیری از امکانات قدیمی و همچنین گنجینه ادب کهن و گویش های ایرانی سخن می رود.

صفحات کتاب :
806
کنگره :
‏‫‭‬‭PIR2655‏‫‭/م4و2 1390‬‬
دیویی :
‏‫‭4‮فا‬0/9
کتابشناسی ملی :
‎2‎3‎8‎7‎1‎5‎9
شابک :
978-964-426-516-7
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی